Второ място за България с Great Wall

Екипажи от седем държави взеха участие в първото издание на “Еко рали” - Словения, отворено за участниците от световния еко рали шампионат FIA Alternative energy cup. Състезанието е и първи кръг от балканската еко рали купа. На старта край езерото Блед се наредиха 17 автомобила, Toyota, Audi, Fiat, Mazda, Renault, VW, Peugeot, Opel и Great Wall. Българският екипаж Калин Дедиков и Георги Павлов от “Октан рали тийм” с Great Wall C30 отбелязаха и първото участие в европейско състезание на сглобяваните в Ловеч автомобили Great Wall.

Организаторите бяха подготвили изключително интересен и труден маршрут на ралито разделен на три етапа с обща дължина 230 км. Трасето преминаваше през три живописни прохода в Алпите, а зададената средна скорост беше на предела на възможностите на серийните автомобили.

Българският отбор се справи безпроблемно с екстремното трасе и на изкачване и на спускане, като за това до голяма степен допринесе и доброто поведение на автомобила. Моделът Great Wall C30 е оборудван от производителя с газова система от висок клас, което се оказа и скрития коз на българския отбор в състезанието. Интелигентната система се грижи във всеки момент двигателят да работи в оптимално икономичен режим и да реагира адекватно на командите на водача, което спомогна за преминаването на предизвикателното 230 км трасе с минимален брой наказателни точки.

На финала на Еко рали Словения екипажът Дедиков/Павлов и техния Great Wall C30 завърши на втора позиция в основния състезателен клас 8, с минимално изоставане от победителя Ненад Стоянович от Сърбия с Audi А3. В клас 7 (хибриди) победи канадецът Лукаш Нитко с Toyota Yaris.

Следващият кръг от календара на световния еко рали шампионат и балканската купа е “Тесла рали” - Сърбия, което ще се проведе в средата на юли.

Коментирай

прочети още