Honda Civic X 1,5l, 182hp

Точно в десетката

Да бъдеш различен си има своите плюсове и минуси. При новия Civic са само плюсове. Изработен изцяло на нова платформа, новото десето поколение изпъква и с изцяло ново окачване и двигатели. Дизайнът е агресивен и футуристичното му излъчване се забелязва от разстояние.
 
 
От 70-те години насам, Honda са изкарали цели десет поколения на Civic. Производството му стартира през далечната 1972 г. Инженерите на марката се придържат към малките по обем двигатели, като през годините се стараят да подобрят значително разхода на гориво и мощността.
 
 
Двигатели
Новото десето поколение се предлага с два бензинови двигателя. По-малкият VTEC двигател е 3-цилиндров с обем от 1,0 литър, турбо компресор и мощност 127 к.с. Нашият тестови модел е оборудван с по-големия, 1,5 л. турбо двигател с 4 цилиндъра. Той разполага с 182 к.с. и ускорява от 0-100 км/ч за 8,2 сек. 
Пъргав и еластичен двигател, за съжаление не много икономичен като настъпвате педала до ламарината. А с такъв автомобил, това няма как да не се случи.
 
 
Интериор
Интериорът е просторен и широк, отзад няма опасност да си ударите главата в тапицерията на тавана. Използваните материали са качествени, а сглобката добра. Липсват претрупаните бутони и това ми харесва. Само едно не ми допадна и не ми даваше мира през цялото време докато шофирах, това са прозрачните бутони на волана. Колкото и ергономичен и стегнат да е той, тези бутони ми стоят като взети на заем от детска количка. Просто от Honda трябваше да се постараят малко повече.
Интериорът е удобен и практичен. В началото ми трябваше време докато свикна с голямата "дупка" при подлакътника, но се оказа доста практично местенце. Дизайнери и инженери са го измислили, всичко да ти е под ръка и да ти е удобно. 
 
 
Екстериор
Определено дизайнерите са надминали себе си и времето, в което живеят. Това е кола от бъдещето. Секси и злонамерена е, няма ги вече скучните обли форми. Има агресия, екшън и движение в дизайна и това е адски секси. Колата е с дизайн, който ще се хареса след време и на децата ни, повярвайте ми.
 
 
Поведение
Новата Honda Civic e стабилна в завои, но с леко недозавиване. При изключени системи за сигурност, което не ви препоръчвам, автомобилът в добри и опитни ръце се управлява лесно, а насладата от това ви е гарантирана на 100%.
Ускорението от 0-100 км/ч е приемливо за такъв тип автомобил, по каталог е около 8,0 сек., при нас това стана за близо 9 сек. Honda Civic десето поколение ще се хареса и на дамите, т.к. е маневрен и лесен за паркиране. 
 
 
Моята оценка
Десетото поколение на новия Civic е прескочило времето си с уникалния си дизайн. Интериорът е опростен, но това не значи, че е скучен.
Оценката ми е висока за новата Honda Civic и направо ме е яд, че не стана "Автомобил на годината за 2018" в България.
 
Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см1498
Мощност, к.с.182
- при, об/мин6000
Въртящ момент, Нм240
- при, об/мин1700 - 5500
ТРАНСМИСИЯ
Автоматична CVT
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпред McPherson
- отзад Независимо Multi-link
Спирачки
- отпредвентилирани дискове
- отзаддискове
Гуми и джанти
- отпред/отзад 235/45 R17
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4518
Широчина, мм 2076
Височина, мм 1434
Междуосие, мм 2697
Маса, кг 1232
Резервоар, л 46
Обем багажник, л 420
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 200
0-100, сек. 8,2
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 7.9
- извънградско 5,0
- комбиниран 6,1
CO2, г/км 139
ЦЕНА, С ДДС
67 920 лв.

Коментирай

прочети още