Volkswagen Passat

В ново измерение

Новият Passat изглежда агресивно, но душата му е добронамерена

Марката Volkswagen е утвърдила челните си позиции на пазара по продажба на нови автомобили. Продажбите на марката постоянно се увеличават, а с това и новите модели на концерна.
След излизането на Scirocco през 2008 година, всички нови модели следват дизайнерската му линия, която несъмнено е агресивна. На нас това, определено, ни харесва. Всички нови модели на марката изглеждат повече от невероятни и с това настъпва нова ера за дизайна на Volkswagen.

В този брой на VS AUTO решихме да се спрем на новия Volkswagen Passat с 2,0-литров турбодизелов двигател. Удоволствие бе за мен да стоя зад волана на този великолепен автомобил, предлагащ стегнато окачване, лукс и комфорт, нетипични за по-старите модели на VW. За всичко това ще говорим малко по-късно, а сега ще се върнем в миналото, за да видим от къде е тръгнал модела.

История
Passat B1

Първият VW Passat се появява на бял свят през далечната 1973 г., носи вътрешното съкращение B1 и се произвежда цели 8 години - до 1981 г. В1 се предлага на пазара с две, три, четири и пет врати. За цялостния дизайн на модела отговаря добре познатият ни италиански дизайнер Джорджето Джуджаро, известен със своята стилистика в модели на FIAT, Peugeot, Alfa Romeo, Ford, Lotus и много други марки.
Моделът се появява година по-късно след вече появилото се Audi 80 седан, като формите им са почти идентични. Passat В1 е един от най-модерните европейски автомобили по това време и е бил предназначен като основен заместник на вече застаряващите Volkswagen Type 3 и Type 4.
Първоначално в Passat B1 бил използван четири-цилиндров двигател OHC 1,3 л. - 55 к.с. Малко по-късно се появяват и 1,5 л. - 75 к.с. и 85 к.с. бензинови двигатели със задвижване на предните колела, с четири степенна механична трансмисия или три степенна автоматична.
През август 1975 г. се ражда 1,6-литровия бензинов агрегат, а през 1979 г. вече е наличен и дизелов такъв.

Интересни факти:
През 1974 г. Passat В1 се появява в Северна Америка под името Volkswagen Dasher, наличен на пазара с три и пет врати. В Бразилия Passat B1 се произвежда до 1988 г.

Passat B2

Второто поколение на Volkswagen Passat стартира през 1981 година. С вътрешно наименование на платформата B2. Правоъгълните фарове и по-дългото шаси са основните забележителности в дизайна на модела. През 1984 г. се въвежда системата Syncro, първоначално само в по-мощния пет цилиндров двигател при Passat Variant, който споделя механиката на Audi 80 Quattro, а не на Volkswagen Golf Syncro.
Както и предишното поколение, B2 Passat се предлагат главно с четири цилиндрови бензинови и дизелови двигатели. За разлика от своя предшественик, обаче, някои версии получават и пет цилиндрови двигатели с обем от 1,9- и 2,2-литра. Вторият тип агрегат е по-разпространен в САЩ. В допълнения към тях се присъединяват 4- и 5-степенни механични скоростни кутии и 3-степенна автоматична. Passat B2 се произвежда до 1988 година.

Интересни факти:
След фейслифта на Passat В2 през 1985 г. в Северна Америка комби версиите се предлагат като Volkswagen Quantum, а в Европа, Бразилия и Китай като Santana. В Мексико е известен под името Corsar, а в Аржентина Carat.

Passat B3 и B4
Производството на B3 започва през 1988 г. и приключва през 1996 г., като през 1993 г. претърпява визуална промяна и фейслифтът получава означението B4.
В3 е коренно променен, формите му са по-плавни и полегати, допринасящи за заобления му външен вид.
Новите бензинови двигатели с инжекционно впръскване стават популярни за времето си и са предпочитани сред клиентите на марката. Смело може да се каже, че карбуратора е вече минало за VW. Новите двигатели се монтират напречно, а подовият панел е проектиран така, че да може да приеме "Syncro" система за задвижване на четирите колела.
Гамата от двигатели е разнообразна от 1,6 до 2,8-литра. Последният тип двигател е известен още като VR6 с максимална мощност от 175 к.с. и максимален въртящ момент 235 Нм.
След фейслифта, новото B4 получава изцяло нов дизелов двигател Turbocharged Direct Injection (TDI). Системата е вградена в четири цилиндров 1,9-литров турбодизел, генериращ 210 Нм въртящ момент и мощност от 90 к.с. при 3750 об/мин. Малко по-късно се появява и версия от 110 к.с.

Интересни факти:
B3 е първият Passat, проектиран на собствена платформа, изцяло изградена от VW.

Passat B5 и B5.5
Производството стартира през 1996 г. в Европа, а в Северна Америка през 1998 г. Изцяло новият Passat е в класа на Audi A4, което е пуснато в продажби година по-рано.
Автомобилът се предлага с разнообразна гама двигатели, преобладаващи с обем от 1,6- до 4,0-литра за американския пазар. За първи път се използва изцяло независимо окачване при моделите с 4MOTION (4х4 технологията на VW).
Passat B5 се предлага с 5- и 6-степенна механични предавателни кутии и 5-степенна автоматична с Tiptronic.
Моделите след 2000 година са известни още като В5.5, които се отличават с незначителен стайлинг, включващ промени по броните, праговете, фаровете и стоповете.
През 2003 г. VW пускат на пазара мощен 2,0-литров турбодизелов двигател с директно впръскване (TDI) на горивото с мощност 136 к.с. Производството на B5.5 се прекратява в началото на 2005 г.

Интересни факти:
Tiptronic е регистрирана търговска марка, собственост на Porsche. Лицензът е продаден и може да се използва от други производители, като например Land Rover, Audi, Seat, Skoda, Bugatti, Lamborghini и др.

Passat B6 и В7
За първи път моделът В6 е показан от Volkswagen на автомобилното изложение в Женева през 2005 г. и стартира производството му през лятото на същата година. Гамата от двигатели е разнообразна от 1,4- до 3,6-литра. Като най-разпространен двигател за европейския пазар се оказа 2,0-литровия TDI с мощност 140 к.с.
През февруари 2008 г. 2,0-литровият бензинов FSI агрегат бил заменен с 1,8-литровия TSI, използван вече в Audi. През същата година е пуснат в производство и първият за марката купе/седан Passat CC. Той впечатлява със своя външен вид и бързо се превръща в най-търсения автомобил за 2009 г. в Европа.
B7 стартира производството си през 2011 г., като моделът е наличен в България от 2012 г. Той се предлага с коренно променен дизайн и технологии, срещани само при спортните автомобили.

Интересни факти:
В Азия Passat B6 е известен под името Magotan. По-късно се появява и удължената му версия - Lingyu.

Дизайн
Новият дизайн на марката бележи нова ера в творчеството на Volkswagen. Хоризонталните линии на радиаторната решетка са подчертани от елегантните хромирани ламели и придават самоуверена елегантност на характерната предница. Енергично моделираната задна колона създава динамичния преход към задната част на автомобила, чиито стопове идеално се вписват на фона на всичко останало.
От вътре автомобилът е достатъчно широк и просторен - комфортът се усеща и от пътуващите на задния ред седалки. Интериорът е подреден, ясен и без излишни орнаменти, типично за марката Volkswagen. Сдържаният му вид ви осигурява граници, в които да се разгърнете. Висококачествените материали, изкусно изработени, и интуитивните уреди създават атмосферата, която ви осигурява нужната за това свобода. Като опция се предлага и амбиентно осветление за интериора, което подчертава изискания му характер.

Технологии
Поведението на новия Passat на пътя е повече от впечатляващо. За това допринасят и различните системи, внедрени в автомобила. Интересна е системата XDS (електронната блокировка на диференциала), която подобрява сцеплението на колата в завои. Управлението също е по-прецизно, а пъргавината осезаемо се усеща, когато излизате от завоя.
Passat се предлага и с опционалната адаптивна система за електронно регулиране на окачването DDC. При нея може да избирате между спортни (Sport), комфортни (Comfort) и нормални (Normal) настройки на окачването. Електрически регулируемото окачване автоматично се настройва с натискане на бутон, същото важи и за електромеханичното сервоуправление. DDC постоянно реагира на различните условия на пътя.
BlueMotion Technology значително намалява разходите ви за гориво. Тази технология е налична в нашия 2,0-литров тестов модел с автоматична трансмисия с два съединителя DSG. За намаляване разхода на гориво се грижи и Start/Stop системата, която автоматично изключва двигателя при престой на автомобила. С натискането на съединителя, тя автоматично подновява работния режим на агрегата.
Новият Passat B7 наистина впечатлява със своето поведение на пътя. Интригуващ модел със силно изразен характер, предлагащ огромно пространство за големи хора. Малките да му мислят...

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см1968
Мощност, к.с.140
- при, об/мин4200
Въртящ момент, Нм320
- при, об/мин1750-2500
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна автоматична предавателна кутия (6DSG)
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредMacPherson
- отзадмногораменно независимо тип Multilink
Спирачки
- отпред и отзадвентилирани дискове
Гуми и джанти
235/45 ZR17
ГАБАРИТИ
Дължина, мм4769
Широчина, мм1820
Височина, мм1470
Междуосие, мм2712
Просвет, мм135
Маса, кг1560
Резервоар, л70
Обем багажник, л565
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч210
0-100, сек.9,8
РАЗХОД, л/100 км
- градско6,3
- извънградско4,5
- комбиниран5,2
CO2, г/км135
ЦЕНА, с ДДС
54 594 лв.

Коментирай

прочети още