Ford Focus EcoBoost

ФОКУСирай се!

Когато разбрах за новото поколение на Ford Focus, реших, че при създаването му, Ford са били изправени пред голямо предизвикателство. Цялата линия на Focus до момента е изключително успешна и иновативна, с добро пазарно представяне и оценка, т.е. качество на много примамлива цена. Предизвикателството е в това да създадеш продължение на харесвания от хиляди хора автомобил, който няма да ги разочарова, който ще бъде повече от предишните серии и ще наложи още повече името на Ford в най-продавания сегмент в Европа. 

Когато разбрах за възможността за тест драйв на новия Focus, очаквах с нетърпение да разбера дали инженерите в Ford са се справили с предизвикателството. Дали наистина са успяли да създадат един по-добър Ford.

Екстериор
Първото нещо, което прави впечатление в автомобила е агресивният и доста спортен дизайн. Предницата е издължена и с голяма предна решетка. Фаровете са изпънати назад по калниците усилвайки спортното усещане. Автомобилът, който тествам, е с ксенонови светлини, както на късите, така и на дългите. Разполага също така с диодни дневни светлини, според последните изисквания на закона. Купето е изнесено назад и се слива със задницата и багажника. Автомобилът разполага с големи и добре забележими стопове с ярка и наситена светлина. Трябва да призная, че това е леко дразнещо за шофьора в автомобила, който е зад вас, но пък спомага за добрата видимост и съответно за пасивната сигурност.

Интериор
Тук личи, че дизайнерите са дали много от себе си. Интериорът на автомобила е стилен и модернистичен. Уредите са добре позиционирани и спомагат водача да не се разсейва излишно при шофиране. Между километража и оборотомера е намерил място и дисплей, който дава достатъчно изчерпателна информация за всичко, което касае вашия автомобил. По него може да следите скоростта на автомобила, разхода на гориво, температурата на въздуха и индикатор, подсказващ най-подходящата предавка за скоростта, с която се движите, за да се гарантира оптимален разход на гориво. Навигацията и мултимедийната система могат да се управляват от волана. И като казах мултимедийна система, тя наистина е такава. Разполага с CD player и MP3, Bluetooth и допълнителен вход за външно устройство. Дигиталното радио е с чудесен звук, като, освен това е добавен и гласов контрол. Връзката с телефон е мигновена, разговорите се чуват ясно, както от шофьора, така и от другата страна на линията.
За управлението се грижи не много голям и отново доста спортен волан с алуминиеви елементи. Подлакътникът е разположен на много удобно място и в комбинация с по-високата позиция на скоростния лост, прави превключването на предавките изключително удобно и движението идва „от ръка”. Арматурното табло е с изпипани детайли, които се сливат естествено с формите на корите на вратите и централната конзола между седалките. Наличието на алуминиеви дръжки, както и многото елементи с металическо покритие, показват колко по-високо е качеството и стила на изработка, сравнено с доста по-скучния интериор на конкурентни автомобили от същия сегмент.
Седалките са със спортна и доста удобна форма. Сякаш те приемат още с първото сядане. Не уморяват при дълъг път, както повечето спортни седалки.
Места за вещи има повече от достатъчно. Огромна жабка, както и големи джобове във вратите, които спокойно събират голяма бутилка за вода. Две стойки за чаши пред подлакътника, който освен това е и допълнителна жабка.
Багажникът на пръв поглед е леко разочароващ с обема си, но всъщност е с доста добро използваемо място, без много извивки, които обикновено пречат да разположите по-големи вещи. В комбинация с пространството в купето, няма да остане разочаровани.

Окачване
Тук останах особено очарован. Автомобилът дава усещане за доста мека и комфортна возия, която очаквах да е за сметка на стабилността при бързи завои, но не и при Focus. Окачването поема неравностите изключително леко, а в същото време е и доста стегнато и устойчиво при малко по-резки маневри. Не много големите джанти, но с широки гуми с размер 215/55 R16, също спомагат за стабилността на автомобила и приятното усещане от пътуването в него.
Управлението е доста директно и дава добро усещане на шофьора за поведението на автомобила и пътната настилка. Честно казано, този автомобил предразполага към по-спортно шофиране.

Двигател
Тук идва и голямото нововъведение от Ford. Автомобилът разполага с широка гама от двигатели, но най-интересният от тях е еднолитровия три цилиндров EcoBoost с мощност 100 или 125 к.с. и съответно среден разход на гориво от 4,8 и 5,0 л. за 100 км.
Двигателят е с директно многостепенно впръскване на горивото. Това осигурява по-ефективно изгаряне на горивната смес, както и по-нисък разход. Разпределителните валове са с променлив ъгъл. Цилиндровата глава е с вграден в нея изходящ колектор, което намалява теглото. Турбо компресорът е позициониран директно на главата и когато е необходимо осигурява допълнителна мощност.
Инженерите в Ford са измислили доста хитър начин за доброто балансиране на трите цилиндъра, посредством маховик с изместен център на тежестта. Това намалява вибрациите на двигателя и му помага да бъде изключителен тих. Освен това е използван ангренажен ремък потопен в масло. Това осигурява дългия му живот, както и нисък шум. За екологията и ниския разход се грижат и други технологии. Това са системите за бързо загряване на охладителната течност. Едната позволява циркулацията на течността да заобикаля буталата, до достигане на необходимата температура, както и регулируемите отвори пред радиатора за охлаждане. Те се отварят само когато е необходимо, като с това спомагат въздушната струя пред автомобила да следва аеродинамичните му форми.
Автомобилът разполага с Start/Stop система, което допълнително спомага за ниския разход на гориво в градска среда и също така за ниските нива на вредни емисии.

Заключение
Новият Ford Focus определено има какво да предложи на пазара за автомобили. Разнообразието от двигатели, купета и интериорни решения, гарантират задоволяването на всеки вкус и потребност. Атрактивните цени, спортния дизайн и иновативни технологии го нареждат сред лидерите в сегмента. А защо не и на първа позиция.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 999
Мощност, к.с125
- об/мин.6000
Въртящ момент, Нм170 (200)
- об/мин.1400-4500
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна механична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпред McPherson
- отзад независимо тип Control Blade
Спирачки
- отпред и отзад вентилирани дискове
Гуми и джанти
215/55 R16
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4358
Широчина, мм 1858
Височина, мм 1484
Междуосие, мм 2649
Маса, кг 1324
Резервоар, л 55
Обем багажник, л 674
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 193
0-100, сек. 11,3
РАЗХОД, л/100 км
- градско6,3
- извънградско4,2
- комбиниран5,0
CO2, г/км 114
ЦЕНА, с ДДС
от 24 990 лв.

Коментирай

прочети още