1.6 Energy dCi (160 Hp) EDC

Talisman ли бе да го опишеш

Един от най-добрите тестове на VS AUTO. Наследникът на Laguna надмина всичките ни очаквания. Почти не намерихме минуси в новия модел на Renault, а бяхме скептично настроени.

През септември месец миналата година, в рамките на автомобилното изложение във Франкфурт, френската компания Renault официално представи новия си флагман. Това е най-голямото Renault към момента и е построено на новата модулна платформа CFM, на която са базирани новото поколение на минивана Espace и кросоувърите Nissan Qashqai, X-Trail и Renault Kadjar. Автомобилът вече е официално в България и впечатленията ни от него са повече от добри, а това трябва много да радва производителя.

Екстериор

Изцяло новата дизайнерска линия на Renault не пропуска да подмине и Talisman-а. Невероятен дизайн, който не се описва с думи. Смела постъпка от страна на Лорънс ван дер Акер и адмирации от нас за това му решение. Да последваш дизайн тръгнал от концептуален автомобил е похвално. Подобна постъпка би била пагубна за марката, но е и в този случай. Дневните LED светлини доминират през деня и правят безспорно впечатление. Те са смел завършек на предните фарове. Същото се отнася и за стоповете, които леко напомнят на американски мускул и са „мега яки“.

Лъскавите лети джанти с черни елементи по тях, обути с ниско профилни гуми с размер 245/45 R18, направиха впечатление още при първата ни среща с автомобила. Стойката на Talisman на пътя е респектираща и стабилна, затова допринася и по-широката следа на автомобила.

Интериор

Интериора е изцяло решен в кафяво и колкото и скучно да звучи това, на нас ни хареса. Стилен и добре сдържан интериор с елементи имитиращи дърво. Огромно внимание е обърнато на 8,7 инчовия дисплей на централната конзола. От него може да следите поведението на автомобила, да избирате между 3 режима на управление – Comfort, Eco или Sport и още куп други функции.

Най-готината и глезеща част от иновациите в Talisman са масажиращите седалки. Може да избирате различни области от седалката, която ще масажира приятно вашето тяло, докато се наслаждавате на пътуването. Удоволствието от тази екстра е безценно.

Пространството в Talisman е предостатъчно. Отпред и отзад е доволно широко, хората около 2 метра биха се чувствали добре и на задния ред седалки. Перфорираната кожа допълнително ви подсказва, че се намирате на борда на луксозен кораб.

Двигател

С новият Talisman идват и нови двигатели. Той се предлага с 2 бензинови и 3 дизелови двигателя. Една част от тях ще бъдат достъпни към края на годината. Бензиновите мотори са 1600 кубикови, със същия блок като при Renault Clio RS. Мощността им е 150 или 200 к.с. Дизелите са 1,5 dCi със 110 к.с. и 1,6 dCi със 130 или 160 к.с. Ние горещо препоръчваме 1,6 dCi със 160 к.с. Този тип двигател е оборудван с 2 турбини, работещи на каскаден принцип, и предлага добра еластичност дори в ниските обороти. С по-прости думи казано, направо „кърти“ и няма да имате абсолютно никакви проблеми при изпреварванията. Колкото до разхода на гориво, при нашия тест бордовия компютър показа 7 л/100 км, което е повече от страхотно, имайки предвид, че ние от VS AUTO, друг режим на каране, освен Sport, не познаваме. Пъргав двигател с нисък разход на гориво и тиха работа, дори и при настъпване на газта.

Поведение

Това, което най-много ни хареса в новия Talisman е стабилната стойка на пътя. Това се дължи на системата 4 control. Или с други думи казано, опцията за 4 завиващи колела. При скорост под 60 км/ч задните колелета, посредством електромотор и редуктор, завиват с до 3,5 градуса. Когато скоростта е над 60 км/ч, това става с до 2 градуса.

Именно ниският център на тежестта и системата 4control са причините за уникалното поведение на автомобила в завои. Още нещо, което оказва влияние на поведението на автомобила е, че за пръв път в сегмента имаме свързване на система 4Control с активно окачване. Активното шаси променя работата на амортисьорите посредством клапани, като ги прави по-твърди или по-меки в зависимост от избрания режим на каране.

Всички тези неща носят искрени аплодисменти за инженерите на Renault.

Заключение

Определено ни харесва. Голям комфортен автомобил с пъргав двигател и нисък разход на горива. Стабилен и сигурен на пътя, благодарение на 4 control системата. Какво повече ви трябва?

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 1598
Мощност, к.с. 160
- при, об/мин 4000
Въртящ момент, Нм 380
- при, об/мин 1750
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна автоматична предавателна кутия с два съединителя
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпред McPherson
- отзад независимо
Спирачки
- отпред вентилирани дискове
- отзад вентилирани дискове
Гуми и джанти
- отпред/отзад245/45 R18
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4849
Широчина, мм 1890
Височина, мм 1463
Междуосие, мм 2808
Маса, кг 1518
Резервоар, л 108
Обем багажник, л 608 - 1022
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 215
0-100, сек. 9,4
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 5,1
- извънградско 4,1
- комбиниран 4,5
CO2, г/км 132
ЦЕНА, С ДДС
от 41 490 лв

Коментирай

прочети още