Mitsubishi Outlander PHEV 2,0l

Сомозареждащият се кросоувър

Помня времето, в което японската марка правеше наистина впечатляващи автомобили. Беше началото на 90-те, аз бях малък и много увлечен по спортните автомобили, когато покрай мен в квартала мина чисто ново Mitsubishi Eclipse. Тогава не познах марката и модела, но автомобила с вдигащи се предни фарове ми стана любим за отрицателно време.

В наши дни Mitsubishi не може да се похвали с кой знае какви спортни модели. Факт, който не ни допада, но всяко зло за добро. От японската марка инвестират почти всичко в електрически автомобили и хибридни технологии. Да, ние от VS AUTO смятаме, че това е бъдещето и с две ръце ще ги подкрепим за това тяхно решение. Спортните модели за момент не са на преден план, но пък за сметка на това имат чудесни хибриди и успяхме в последния момент да се класираме за тест драйв на един такъв представител.

Поведение на пътя и проходимост

Новото Mitsubishi Outlander PHEV стои стабилно на пътя. Страда от леко недозавиване в завои при по-висока скорост, но това е приемливо. Все пак не сме в спортен автомобил, а в офроуд. Да, за някои може да звучи смешно, но това е самата истина. “Паркетният” лъв, както се изрази мой познат, се оказа, че не е чак толкова паркетен. Не го е страх от кал, дъжд и трасе осеяно с дупки. Именно на такъв терен бе тестван новото Mitsubishi Outlander PHEV и се справи повече от страхотно.

Mitsubishi Outlander PHEV е с двойно предаване и може да се кара в два режима. В Normal, тягата се разпределя между предния и задния мост в съотношение 60/40, a при 4WD Lock мощността се разпределя по равно между предния и задния мост. PHEV няма кардан, но пък има S-AWC (Super All Wheel Control) системата, позната ни още от Lancer Evolution.

Задвижване

Mitsubishi Outlander PHEV разполага с 2 литров бензинов двигател с мощност от 121 к.с. Звучи забавно, но на помощ идват 2 електромотора, като на всеки мост има по един с мощност около 82 к.с. Но не бързайте да се радвате, защото системата на автомобила не ползва и трите мотора на пълна мощност едновременно. Тя избира най-оптималния режим от гледна точка на енергийна ефективност.

Батериите са с капацитет 12 kW/h и при пълно зареждане, което на нас ни отне от времето близо 8 часа, можете да изминете през топлите дни около 50 км, а в студените идея по-малко. И все пак не се отчайвате. В зависимост от режима и стила ви на каране, батериите могат да се зареждат и по време на път. Всичко това се случва по време на каране и да си призная ми беше доста забавно.

Резервоара е с капацитет от около 45 л., като прибавим придвижването на ток този автомобил може да измине над 800 км. Но ако вашата работа е на не повече от 20 км от вашия дом, придвижването ви в града ще става напълно безплатно и екологично и със сигурност ще забравите кога за последно сте зареждали с гориво автомобила. Да, новият Mitsubishi Outlander PHEV е доста ефективен автомобил и ние го харесваме.

Интериор

Новият Outlander PHEV предлага разни и разнообразни глезотийки. Безключовото запалване и естествената кожа са само част от тези глезотии. Мултифункционалната система предлага всичко, което сме свикнали да получаваме от един съвременен автомобил. Най-много ни хареса обаче озвучаването в купето. Все пак в багажника се крие бас говорител на Rockford Fosgate и шофирането се превръща в още по-приятно занимание.

Нашата оценка

Определено си заслужава и адски го харесваме, не и цената.

Коментирай

прочети още