Renault Clio 7

Седмото чудо

Първото Renault Clio е представено през далечната 1990 г. на автомобилното изложение в Париж. До известна степен, Clio наследява вече миналия своя жизнен път Renault 5, който бележи своя връх с модела GT.
Clio е един от най-продаваните модели на Renault в историята на марката, а моделът вече има четири поколения. С почти 12 милиона продадени автомобила от дебюта му до днес, това го превръща в истински пазарен еталон.

 

В края на 2012 година от Renault представиха новото Clio 4. За кратко време, този автомобил се превърна в любимец на много български журналисти и се бори достойно в класацията “Автомобил на годината за 2013” на България. За създаването на новото Clio са използвани силните страни на предишните поколения на модела. Новият модел ще спечели клиентите с атрактивна комбинация от емоция и високо качество.

Екстериор
Новото Renault Clio е първият сериен модел, който дава цялостен израз на дизайнерския ренесанс на марката, вдъхновен от Лорънс ван ден Акер, старши вицепрезидент корпоративен дизайн на Renault. Той черпи своето вдъхновение от концепцията DeZir представена през 2010 година на автомобилното изложение в Париж.
Новото Clio се отличава лесно с характерното си оформление на предницата, в което важен акцент е емблемата на Renault, изпъкваща на черен фон – решение, което се появи за първи път при концепта DeZir. Това оформление се допълва от формата и разположението на фаровете, които се отличават с хромирани елементи и дневни LED светлини.
Clio IV се предлага само във вариант с пет врати и се отличава със спортен силует, като дръжките на задните врати са „скрити” в рамката на самата врата.

Интериор
Дизайнерската линия отвън е пренесена и вътре. Числото седем е важна част от дизайна - за едни тя напомня за седемте чудеса на света, други я оприличават със страничните въздуховоди при Nissan GT-R, а за трети, това е просто част от дизайна. Дизайнът демонстрира желанието да бъдат съчетани красотата и функционалността, при това не само като акцент, а като основни елементи на оформлението.
Новото Renault Clio има какво да покаже по отношение на иновациите. То предлага две нови вградени мултимедийни системи, MEDIA NAV или Renault R-Link според нивото на оборудване.
Вграденият 18 см сензорен дисплей дава лесен достъп до иновативни и практични функции, навигация TomTom, мултимедия, телефон, информация за автомобила и поведението му на пътя. Във всички версии на Clio IV ще откриете и висококачествена Bass Reflex система, от която има какво още да се желае.

Двигател
Рекордно нисък разход на гориво и удоволствие от шофирането, това са само две от силните страни на Clio IV. Те станаха възможни с въвеждането в експлоатация на новите бензинови и дизелови двигатели, трансмисията EDC (Efficient Dual Clutch) и помощниците на водача за „еко” шофиране. Всичко това е доказателство за развитието на новото поколение мотори на Renault.
Тестовият ни модел бе оборудван с последно поколение трицилиндров турбо мотор Energy TCe 90, който комбинира нисък разход на гориво и ниски нива на емисиите CO2 с динамика и отзивчивост. 90-те конски сили са напълно достатъчни, за да задоволят дневните ви нужди за екстремно преживяване.
При смесен цикъл на управление този агрегат изразходва 4,2 л/100 км, а отделените вредни емисии са едва 90 г/км. 

Ходова част
Шасито е подобно като на Clio III, но сега то е с нови настройки, с удължена база и по-широка следа, а освен това създателите на Clio IV са успели да намалят и теглото му.
За разлика от III-та генерация, новото Clio IV е с подобрено поведение на пътя. Окачването му комбинира точно управление с намален шум и вибрации при движение. Стабилността също е значително подобрена.
Предното окачване е тип MacPherson и е свързано с триъгълно долно рамо с две втулки. Тази конфигурация осигурява точно управление и отличен комфорт, като минимизира ефекта от надлъжното и напречното натоварване върху автомобила.
Задното окачване се състои от торсионна греда с програмируемо усукване с винтови пружини. За да се оптимизира стабилността на автомобила в завой, тук присъства и стабилизираща щанга, а ефективното поглъщане на колебанията при движение се подпомага и от тампони, които вече са от полиуретан.

Новото Clio IV за кратък период от време успя да спечели сърцата на много хора, сред които на журналисти, фенове и клиенти на марката. Този, който не е карал новото Clio, може само да съжалява, че не се е докоснал до новото 7-мо чудо на света.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см898
Мощност, к.с.90
- при, об/мин5250
Въртящ момент, Нм135
- при, об/мин1650-5200
ТРАНСМИСИЯ
5-степенна механична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредMacPherson
- отзадТорсионна греда
Спирачки
- отпредвентилирани дискове
- отзадбарабани
Гуми и джанти
195/55 R16
ГАБАРИТИ
Дължина, мм4062
Широчина, мм1777
Височина, мм1448
Междуосие, мм2606
Маса, кг1101
Резервоар, л45
Обем багажник, л377
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч182
0-100, сек.13,0
РАЗХОД, л/100 км
- градско6,0
- извънградско4,3
- комбиниран4,9
CO2, г/км105
ЦЕНА, с ДДС
от 25 990 лв.

Коментирай

прочети още