Chevrolet Captiva

Рицар с бели доспехи

Няма да крием успеха на предния модел Captiva. Той се превърна за отрицателно време в любимия SUV на голяма част от българското население. Името Chevrolet се определя като баща на днешните SUV автомобили. Преди около 7 десетилетия именно те бяха тези, които пуснаха на пазара първото превозно средство с двойно задвижване в лицето на Suburban и Silverado. Най-популярните имена за марката в началото на миналия век в САЩ.
Новият Captiva вещае същия успех.

По-старият модел на Captiva бе новатор. Той е първият високопроходим модел на Chevrolet, който се предлага в Европа. Сега няма да ви говорим за него, а за неговия достоен наследник. Той е по-дързък, по-практичен, по-полезен, по-сексапилен и разбира се, много по-мощен и икономичен.

Освен променената външност, която е станала по-агресивна благодарение на уголемената решетка, предна броня и ”намръщени” фарове, новият Captiva се предлага с четири нови двигателя - два бензинови и два дизелови. Всички те са в съчетание с последно поколение 6-степенни механични и автоматични трансмисии, гарантиращи динамично и комфортно пътуване.

Бензиновите двигатели са с обем 2,4 и 3,0 литра. Първият е със 167 к.с. при 5600 об/мин и 230 Нм въртящ момент при 4600 об/мин. Другият V6 бензинов агрегат е с обем от 3,0 литра, мощност 258 к.с. при 6900 об/мин и 288 Нм при 5800 об/мин.

Двата дизелови двигателя са с еднакъв обем от 2,2 литра, но с различна мощност. Единият е със 163 к.с. при 3800 об/мин, 350 Нм въртящ момент при 2000 об/мин и механична скоростна кутия. Вторият дизелов агрегат е с мощност 184 к.с. при 3800 об/мин и максимален въртящ момент 400 Нм отново при 2000 об/мин. Този агрегат е оборудван с автоматична 6-степенна трансмисия. И двата типа дизелови двигатели дават по каталог един същ среден разход на гориво от 6,4 л/100 км.

Нашият тестови модел е с втория тип турбодизелов двигател, обем 2,2 литра с мощност 184 к.с. Ниво на оборудване LTZ, към което влиза бяла перлена боя, кожен салон тип Titanium, тонирани задни прозорци, подгряване на предните две седалки, възможност за навигация и камера за задно виждане. Джантите, с които се предлага стандартния пакет са 19-цолови, но в нашия случай са 18 на немската марка FSW Wheels - модел Primo 01.

Chevrolet Captiva е конструиран на една и съща основа с Antara, която ви представихме в миналия брой 14. И въпреки това са коренно различни, като поведение и дух. Всичко обаче е въпрос на вкус и предпочитания.

Освен новите двигатели, новият Chevrolet Captiva е със сериозни подобрения и по ходовата част. Возията е станала по-стегната като в същото време е запазила своя комфорт, който се усеща дори и при неравности на пътя. SUV автомобилът се справя безпроблемно по кални и заснежени офроуд трасета. С леко подаване на газта ще изкачите доста екстремни наклони и неравности. Все пак не злоупотребявайте с това негово качество, това не е военен УАЗ!

В серийното оборудване на колата влизат системата за стабилност ESC (Electronic Stability Control), контрол на сцеплението с пътя TCS (Traction Control System) и подпомагане на водача при внезапно спиране BAS (Braking Assist System). Също така в оборудването на возилото е включена и системата за подпомагане на потеглянето по наклон HAS (Hill Start Assist). При наклон от 3% или по-стръмен, тя задържа неподвижно автомобила за няколко секунди след отпускане на спирачния педал, за да помогне на водача да потегли от място безопасно и плавно.

Версиите с 2,2-литровия турбодизел и 2,4-литровия бензинов двигател могат да бъдат поръчани както с предно, така и с двойно предаване. При нормални пътни условия 4х4 системата използва предно предаване и включва двойното (напълно автоматично с електронно управляван съединител) само в моментите, в които е необходимо осигуряване на допълнително сцепление с настилката.

Новият Captiva е оборудван със 7 места като за всичките лица има достатъчно място, без да си пречат един на друг. При свалени трети ред задни седалки, багажното пространство е със завидните 477 литра. При свален и втори ред седалки това пространство се разширява до 942 литра.

Промените по интериора са почти незабележими. Седалките са с нова форма, часовникът върху централната конзола е вече объл, а не правоъгълен като при по-старата версия. Таблото и лайстната от “карбон”, която пресича таблото, също са с нов вид. Като цяло можем да заявим, че някои форми от интериора са леко пораснали.

Новият Chevrolet Captiva се очертава да пожъне по-голям успех от своя събрат. Най-доброто съчетание от качество, лукс, комфорт, динамика и цена, може да намерите в новата Captiva.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см2231
Мощност, к.с.184
- при, об/мин3800
Въртящ момент, Нм400
- при, об/мин2000
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна автоматична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредMcPherson
- отзадТорсионна греда
Спирачки
- отпред и отзадвентилирани дискове
ДжантиFSW Primo 01
Гуми235/55 R18
ГАБАРИТИ
Дължина, мм4673
Широчина, мм1849
Височина, мм1727
Междуосие, мм2707
Маса, кг1878
Резервоар, л65
Обем багажник, л477
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч200
0-100, сек.9,4
РАЗХОД, л/100 км
- градско8,5
- извънградско5,5
- комбиниран6,4
CO2, г/км174
ЦЕНА, с ДДС
от 39 990 лв.

Коментирай

прочети още