Chevrolet Camaro

Прераждане на американската легенда

Снимки: 

Един от най-успешните ходове на автомобилните производители през последното десетилетие е възраждането на легендарни и емблематични модели. След като най-напред Ford даде втори живот на култовия Mustang, беше последван и от другия американски гигант - General Motors. Конструкторите от Chevrolet на свой ред се заеха със сложната задача да интерпретират американската класика Camaro и да въплътят характерните гени и поразяващата външност в един модерен и съвременен спортен автомобил. Със своя неподражаем външен вид и необуздан рев на мотора прероденият Chevy Camaro е запазил отличителните белези на своя легендарен предшественик, но в същото време е станал още по-вълнуващ спортен автомобил.

Беше петък, малко преди края на работния ден. Телефонът ми звънна, видях, че е Владимир Тодоров, маркетинг и PR мениджър на Chevrolet за България. Новината, която ми съобщи със следващия момент наистина ме развълнува толкова много, че сърцето ми затуптя с учестено. „Ще караш Camaro”, бяха думите на Влади, „Каня те на тест драйв на модела в Швейцария”. През следващите няколко секунди последва мълчание от моя страна. Толкова се зарадвах, че едва сдържах емоциите си. Вътрешно виках Yes baby, yes. Може би в този момент се питате защо бях толкова превъзбуден? Повярвайте ми, има защо!
Самолетът започна да се спуска над летище Берн. Любопитният ми поглед се бе втренчил в прозореца. Ето ги, чакат ни. От височината на птичи поглед се виждаха Camaro-тата, наредени прилежно като детски играчки. Нямах търпение. Срещата с американската легенда наближаваше. Само след няколко минути държах ключа за жълт Camaro Convertible и вървях към паркинга с колите. Честно казано малко се разочаровах, че сгъваемият ключ за запалване на мотора е като от Captiva, но това се преживява на фона на всичко останало.

Ето, че най-после той e пред мен. Chevrolet Camaro! Натиснах бутона за отключване и посегнах да отворя вратата. Голямата, дълга и тежка врата. Тутакси се настаних зад волана и започнах да дишам въздуха в купето. Миришеше приятно, но всичко едва сега започваше. Пъхнах ключа в стартера, завъртях го и неповторимият гърлен звук на мотора зазвуча в ушите ми. Държах селектора на автоматичната скоростна кутия в изходно положение P (Parking) и няколко пъти натиснах педала на газта. Всяко по-рязко почукване върху газта бе съпроводено с груб рев. Толкова груб, че ме побиха тръпки по цялото тяло. Едва когато отворих прозореца обаче чух автентичния звук на мотора, който ревеше още по-яко. Пуснах за малко радиото, но бързо го заглуших, за да се наслаждавам на музиката от двигателя през всяка една секунда. Идващото от изпускателните тръби боботене на празен ход се променя в плътно бръмчене в средните обороти, а по пътя към червената зона на оборотомера гласът се превръща в истински рев и сякаш Camaro е готов да отприщи цялата си мощност в поредната надпревара с вятъра. Поставих лоста на автоматика в позиция D и потеглих предпазливо. Едва когато се озовах на прав необитаем участък изпробвах динамичните възможности на спортиста. Ускорението от място до 100 км/ч на моето открито Camaro Convertible с 6-степенната автоматична трансмисия отнема 5,6 секунди, но ми се струва като един миг. Със страшна сила тежащия почти 2 тона кабриолет се втурва напред, а вълната от тяга тутакси ме залепва за седалката. Воланът става по-лек при разтоварването на управляващите колела, тъй като тежестта на Camaro се пренася към задната ос. В ръчен режим ускорението е още по-брутално, а за да се насладя максимално на вторичното ускорение свалих на трета предавка и натиснах газта докрай. Ефектът е сякаш получавате ритник отзад.

Под дългия преден капак се вихри V-образен 8-цилиндров двигател L99 с работен обем 6,2 литра, мощност 405 к.с. и максимален въртящ момент 556 Нм при 4300 об/мин. Благодарение на системите за частично изключване на цилиндрите и променливите фази на газоразпределението разходът на гориво с автоматика е 13,1 л на 100 км. Максималната скорост на Camaro е 250 км/ч, но това не е най-вълнуващото постижение. Буквално от момента на потеглянето Camaro ме накара да се влюбя в него и да се наслаждавам във всеки един момент на удоволствието от шофирането. Всяко ускорение залепя тялото за облегалката и се съпровожда с гръмогласно ехо от изпускателната система. Тежките педали, воланът с напълно осезаемо съпротивление на въртене и огромния капак не позволяват нито за секунда да забравя, че управлявам истинска американска легенда. Мощта на двигателя се предава адекватно на пътя благодарение на 20-цоловите алуминиеви колела, обути в гуми Pirelli PZero, а спирачната уредба Brembo с четирибутални апарати и ABS в съчетание с ESP и системата за контрол на сцеплението с пътя се грижат за осигуряване на надеждно спиране и бързо, стабилно движение в кривата на завоя. Независимо дали се шофира в населено място, на магистрала или по извити планински пътища, Camaro не изисква специални умения за управление и е напълно практичен и за ежедневието. Въпреки задното предаване и големите размери, моделът е непоклатим в острите завои и нито за миг не предизвиква несигурност във водача. Шасито на европейската версия на Camaro е по-приспособено към криволичещите пътища и описването на планинските серпентини се превърна в незабравимо удоволствие за сетивата ми. Освен това за европейския пазар амортисьорите са по-твърди, което също се е отразило положително на способностите на Camaro адекватно да реагира на въртенето на волана. Пакетът оборудване Rear Vision добавя видео система за наблюдение на маневрите на заден ход и затъмняващо се огледало за задно виждане към серийната система за улесняване на паркирането Rear Park Assist. Видеокамерата допълва сензорите за дистанция в задната част, осигурявайки картина на зоната непосредствено зад автомобила, която се изобразява на дисплей върху вътрешното огледало за обратно виждане на Camaro.

У нас новото Camaro вече се предлага при някои от дилърите на Chevrolet. Купето с механична скоростна кутия започва от 84 000 лева, а откритата версия Convertible се продава на цена от 95 800 лева. За автоматичната трансмисия се доплащат още 4000 лева. Независимо коя от модификациите ще изберете, ще имате автомобил, от който ще изпитвате удоволствие във всеки един момент, когато шофирате. Където и да се появите, ще грабвате вниманието на всички с изумителна външност, неподправен рев от двигателя и емоционален темперамент на една истинска американска легенда.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см6126
Мощност, к.с.405
- при, об/мин5900
Въртящ момент, Нм556
- при, об/мин4300
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна автоматична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредMcPherson
- отзадMultiLink
Спирачки
- отпред и отзадвентилирани дискове
Джанти20-инчови
Гуми245/45 R20
ГАБАРИТИ
Дължина, мм4837
Широчина, мм1917
Височина, мм1379
Междуосие, мм2852
Маса, кг1920
Резервоар, л72
Обем багажник, л320
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч250
0-100, сек.5,4
РАЗХОД, л/100 км
- градско18,9
- извънградско9,7
- комбиниран13,1
CO2, г/км304
ЦЕНА, с ДДС
99 728 лв.

Коментирай

прочети още