VW Polo 1,2 TDi

Практикът

С годините Volkswagen Polo се утвърди на пазара като един от най-надеждните автомобили. Поколения наред Polo не изневерява на своите принципи да бъде наистина надежден и точно това се харесва от клиентите на марката. Предното поколение на модела се оказа сполучливо и се надяваме, така да бъде и с новото. 

В началото на тази година Volkswagen Polo зае първо място в традиционната класация за надеждност TUV Report 2013. В категорията дву - и тригодишни автомобили при този модел бяха отбелязани най-малко възникнали дефекти. Класацията е съставена на основание на резултати от изследвания, които в течение на 12 месеца, се провеждат от немската асоциация за технически контрол TUV. Но дали така ще бъде и след 4-тата или 5-тата година, остава само времето да покаже.

Двигател

Последният модел Polo се прочу с новите си двигатели. Например, трицилиндровият дизел заслужава сериозни адмирации. Новото Polo бе в ръцете ми за достатъчно дълъг период от време и смело мога да заявя, че този агрегат влиза в нашата класация за най-икономични двигатели.

Иновативните Common-Rail-дизелови двигатели от Volkswagen, все така икономични и спортни, вече не трябва да се крият зад TSI-двигателите. Имате избор между двигатели с 55 кВт (75 к.с.), 66 кВт (90 к.с.) и 77 кВт (105 к.с.). Двигателят с 90 к.с. е опционален със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG. Всички двигатели изпълняват директивата Euro 5 и само с едно зареждане на гориво ще сте с една крачка по-близо до вашите цели.

Тестовият ни модел е оборудван с 1.2 TDI трицилиндров дизелов двигател, с мощност 75 к.с. От Volkswagen твърдят, че автомобилът може да се похвали със среден разход на гориво от 3,3 л/100 км. пробег, който при извънградско шофиране спада дори до 2,9 л. Разбира се, това е напълно възможно, но при определени условия. При нашия тест това твърдение не се потвърди напълно. Въпреки всичко, разходът отново бе много нисък - достигнахме среден такъв от 4,4 л/100 км, при това с включен климатик и 4-ма души, което е похвално за подобен малолитражен агрегат. Изпреварванията се оказаха не чак толкова отегчителни. Единственото, което не ни се понрави, бе нивото на шум в купето, който идваше от двигателя. Напомняше ми на тези големи прахосмукачки, с които чистят стаите по хотелите.

Интериор и сигурност

Въпреки добрата изработка на материалите и сглобките, интериорът не ми допадна. Просто защото ми липсваха екстрите, с които сме свикнали, но е верен и факта, че съм станал по-капризен и от принцеса. Но разбира се, добрата новина е, че може да си поръчате своето Polo с всички екстри, които искате да има в него.

Polo спада към един от най-безопасните автомобили на света. Всички мерки и оборудвания за безопасност са съобразени с най-новите стандарти на Euro NCAP-оценката като към това принадлежат и коланите. За оптимална защита Polo предлага триточкови автоматични колани за сигурност на всички пътници. Предните колани са регулируеми по височина и са допълнително оборудвани с обтегачи.

ISOFIX подготовката за закрепване на две детски седалки на задната седалка ще се хареса от по-младите семейства. С едно щракване в правилната позиция и детската седалка се свързва надеждно за каросерията.

Пътниците на Polo могат да разчитат в критични ситуации на усъвършенстваната система от въздушни възглавници. Тя включва въздушни възглавници за шофьора и пътника до него, а по желание, за пътниците отзад също може да бъде поръчана система от въздушни възглавници. Активирането на въздушните възглавници става посредством, така наречените, сензори при удар. Ако се регистрира сблъсък, контролният блок запалва газгенератора, който в рамките на 30 до 40 милисекунди, изпълва въздушните възглавници. По този начин опасността от нараняване значително се понижава.

Екстериор

Модерният преден дизайн с черна, подчертано плоска, решетка и полегати фарове придава на Polo динамично излъчване. Новата линия е по-агресивна, за разлика от предното поколение, и това на нас много ни допада.

Характерната заоблена задна линия на каросерията, подчертава дизайнерските детайли на по-широката и по-плоска каросерия. Атрактивните задни светлини придават на задната част на автомобила брилянтен завършек.

Акцентът в страничната линия на Polo е сведен до най-същественото, а именно, прецизните линии и ясните форми подчертават още повече динамичното общо впечатление.

Нашата оценка

На мнение сме, че ако имате желание да закупите наистина икономичен автомобил, то това може да бъде точно това Polo. И въпреки нивото на шум в купето от трицилиндровия двигател, ние горещо ви го препоръчваме.

Новото Polo се вписва идеално в градска среда, а и не само - пътуванията с него са наистина вълнуващи. Лично аз, не очаквах подобно пътно поведение от малък трицилиндров дизелов агрегат, но все пак за мен, фаворит си остава VW up! За него може да прочетете на нашия сайт, секция „Тестове” или в брой 18 на VS AUTO.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см1199
Мощност, к.с.75
- при, об/мин4200
Въртящ момент, Нм180
- при, об/мин2000
ТРАНСМИСИЯ
5-степенна механична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредMcPherson
- отзадНезависимо
Спирачки
- отпред вентилирани дисковевентилирани дискове
- отзадбарабани
Гуми и джанти185/60 R15
ГАБАРИТИ
Дължина, мм3970
Широчина, мм1682
Височина, мм1462
Междуосие, мм2470
Маса, кг1132
Резервоар, л45
Обем багажник, л280-952
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч180
0-100, сек.13,9
РАЗХОД, л/100 км
- градско4,1
- извънградско3,0
- комбиниран3,4
CO2, г/км89
ЦЕНА, с ДДС
27 390 лв.

Коментирай

прочети още