2.0 CDTI 170 к.с.

Повече мощност

Белият лебед, това беше първата мисъл, която ми дойде на акъл, след като зърнах леко променената на външен вид Opel Insignia. Но да не ви занимавам с моите нестандартни отклонения. Автомобилът определено е най-красивият в гамата на Opel, за нас и най-луксозният. Това обаче, с което привлече вниманието ни този път е новият двигател, с който се предлага този тестов модел.

Новото поколение 2.0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател на Opel със 125 кВт /170 к.с. и 400 Нм отговаря на всички най-важни изисквания. Новият задвижващ агрегат предлага с около 4% по-висока мощност и с 14% повече въртящ момент от предишната версия на модела. С новия двигател Insignia постига максимална скорост от 225 км/ч, което е увеличение в размер на 5 км/ч. Ускорението от място до 100 км/ч е само за 9.0 сек. – почти половин секунда по-бързо от своя предшественик. Едновременно с това тестовият ни модел даде разход на смесен цикъл 7 л/100 км, което на фона на нашето каране (неведнъж съм ви споменал, че имам тежък крак) е повече от прекрасно. Версията Edition на Insignia 2.0 CDTI се предлага на българския пазар на цена от 46 785 лева с включен ДДС.

Новият двигател впечатлява също и с отлично качество на работните си характеристики - акустичните инженери на марката са се фокусирали върху драстичното намаляване на нивата на шума и вибрациите на двигателя. Според нас обаче все още има какво да се желае в тази посока.  

2.0 CDTI не се нуждае от overboost, за да достигне своя максимум от 400 Нм. Що се отнася до максималната мощност, тя е нараснала до 125 кВт/170 к.с. и се постига още при 3750 об/мин (при 4000 об/мин при версията със 120 кВт/163 к.с.).

Инженерите на компанията са успели да постигнат това впечатляващо повишаване на ефективността чрез промяна на конструкцията на горивните камери, оптимизация и промяна на профила на всмукателните тръби и използване на нова система за впръскване на гориво с максимално налягане 2000 бара и до десет цикъла на впръскване на работен такт. Само за определянето на формите на горивната камера са използвани повече от 80 виртуални компютърни симулации на конструкцията, преди петте най-сполучливи сред тях да бъдат избрани за реална разработка.

За първи път турбокомпресорът с променлива геометрия VGT използва електрически вместо вакуумен изпълнителен модул, вследствие на което бързината на формиране на налягането на компресора е повишена с 20% и водачът може да се радва на още по-голямо удоволствие зад волана. Изключително компактната конструкция на турбокомпресора и междинния охладител спомага също и за намаляване на въздушния обем между компресора и двигателя, което има допълнителен принос за бързата реакция на турбокомпресора при формирането на налягане. С цел повишаване на надеждността и удължаване на експлоатационния живот, турбокомпресорът използва междинен охладител с течно охлаждане и маслен филтър на постъпващото масло, намаляващ допълнително износването на лагерите на агрегата.

Новият 2.0 CDTI е почти толкова чист в екологично отношение, колкото и сравнимите бензинови двигатели благодарение на системата за селективна каталитична редукция BlueInjection на марката Opel. BlueInjection е мярка за последващо третиране на отработилите газове, която отстранява азотните окиси (NOx) от емисиите на двигателя. При тази система в потока отработили газове преди SCR катализатора и след филтъра за твърди частици DPF се впръскват малки количества AdBlue - безвредна течност, състояща се от карбамид и вода. Разтворът веднага се превръща в амоняк (NH3), който се абсорбира от SCR катализатора. След това азотните окиси (NOx) в преминаващия поток газове се редуцират селективно в химическа реакция с амоняка до безвреден азот и водна пара.

Разтворът AdBlue се предлага както по бензиностанциите, така и при дилърите на Opel и се съхранява в отделен резервоар, който се допълва до предписаното ниво през отвор, разположен до отвора на резервоара на автомобила. Разбира се, новият дизелов двигател отговаря напълно на изискванията на стандарта за вредни емисии Euro 6, който влиза в сила през месец септември.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 1956
Мощност, к.с. 170
- при, об/мин 5200
Въртящ момент, Нм 400
- при, об/мин 1750-2500
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна механична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпред McPherson
- отзад независимо четириточково окачване
Спирачки
- отпред вентилирани дискове
- отзад вентилирани дискове
Гуми и джанти
- отпред/отзад245/45 R18
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4842
Широчина, мм 2084
Височина, мм 1482
Междуосие, мм 2737
Маса, кг 1428
Резервоар, л 70
Обем багажник, л 530 - 1470
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 225
0-100, сек. 9,0
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 7,5
- извънградско 4,3
- комбиниран 6
CO2, г/км 118
ЦЕНА, С ДДС
от 46 785 лв

Коментирай