Peugeot 208 с e-VTi двигател и предавателна кутия ETG5

Ако разгледаме детайлно продажбите, 208 присъства на призовия подиум в много държави. Първото място е за Франция и Холандия, второто е за Швейцария, Португалия, Дания и Норвегия и третото за Белгия, Люксембург, Хърватия и Швеция.
Дали обаче 208 дължи този отличен резултат именно на своята разнообразна гама от ефективни двигатели? За затвърждаване на тази позиция и за спечелване на още пазарни дялове излиза новата версия 1.2 e-VTi 82 ETG5 с още по-намалени емисии на CO2  до само 95 г/км и консумация от 4,1 л/100 км. Тя ще се предлага и в България през 2014 г.
Новият 3-цилиндров бензинов двигател от ново поколение е оборудван със системата Stop&Start. По този начин се намаляват с до 15% разхода на гориво при шофиране в градски условия.
Системата Volt Control управлява алтернатора, за да се възстанови енергия при намаляване на скоростта (отнемане на газта). Хибридна акумулаторна батерия я съхранява и я осигурява при стартиране (e-booster). Системата Stop&Start работи при температури от -5 градуса до +35, което представлява един по-широк диапазон от този на системите на конкурентите. Също така, тази версия на модел 208 е оборудвана с усъвършенстваната предавателна кутия ETG (Efficient Tronic Gearbox) с 5 предавки. Функцията “пълзене”, изключително практична при маневриране, позволява  движение при работа на празен ход на двигателя, без да се натиска педала на газта.

Коментирай