Mercedes Benz 500 SL

Перлата на Щутгарт

Една от най-разпознаваемите автомобилни икони през последната половина на 20-ти век е Mercedes-Benz SL-Class. Още с появата си той е олицетворение на елегантност и висока класа. В наши дни, когато това се съчетае с роудстър елементи и мощен двигател, се получава новият 500 SL.

През 50-те години на миналия век Mercedes-Benz си спечелва много фенове, благодарение на модела 300 SL. Това е първият по рода си модел с прибиращ се покрив (хардтоп). С появата на двуместния спортен автомобил Mercedes-Benz доказа, че въпреки тежките години, все пак успява да предложи най-доброто на своите клиенти.

При появата на новия 500 SL в България, ние от екипа на VS AUTO първи се запознахме отблизо с модела. Той е по-лек, по-атлетичен, по-луксозен и по-скъп от предшествениците си. Новият SL роудстър впечатлява най-вече с мускулестия си външен вид. Отличителните въздухозаборници зад предните калници позволяват на двигателя “да диша”, докато бъде яростно форсиран по завои.

Не е тайна, че дизайнерите на Mercedes-Benz са се справили добре с нелесната задача да създадат спортен автомобил с класически пропорции, които ни напомнят за легендарния 300 SL.

500 SL е произведен изцяло от алуминий, много по-лек, в сравнение с предишния модел, а двигателите са много по-мощни и икономични.

Знае се, че озвучаването на кабрио автомобил е трудна и тежка задача, но от марката са се постарали да създадат автомобил с аудио система, която да звучи еднакво добре със или без свален покрив. Аудио системата е дело на Bang & Olufsen, които са известни с производството на качествени аудио системи в подбрани автомобили.

Новият SL се предлага с две различни системи за окачване - полуактивно регулируемо окачване като стандарт, и активна система за окачване ABC (Active Body Control) като опция. И двата варианта на окачване са комбинирани с новата електромеханична кормилна система Direct-Steer, променяща динамично своята твърдост в зависимост от скоростта и ъгъла на волана. Това интелигентно инженерно решение осигурява висока стабилност и сигурност при високи скорости.

Еволюиралият V8 двигател в новия SL 500 разполага вече с 435 к.с. от 4663 куб.см. обем. Впечатляващо, разходът на гориво е намален с около 20%. В същото време, въртящият момент е увеличен от 530 Нм на 700 Нм. V6 двигателят в новия SL 350 е с мощност от 306 к.с. и осигурява 370 Нм въртящ момент. Той е с почти 30% по-икономичен от своя предния модел като средния разход на гориво достига 6,8 л/100км. И двата модела разполагат серийно с Start/Stop система. От своя страна автоматичната предавателна кутия от ново поколение 7G-TRONIC PLUS, която също допринася за ниския разход на гориво.

Ниският разход, обаче, не означава влошаване на спортните характеристики на роудстъра. В случая SL 350 ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 сек., което го прави с три стотни от секундата по-бърз от своя предшественик. Същото упражнение отнема на новия SL 500 само 4,6 сек., което го прави с осем десети по-бърз от предишния SL 500.

В сравнение със своя успешен предшественик, новият Mercedes  SL предлага значително повече комфорт и спортен дух, поставяйки нови стандарти в класа на луксозните роудстъри. В допълнение към това SL е изключително многофункционален и подходящ за ежедневна употреба спортен автомобил.

Авангардният дизайн на новия SL роудстър вдъхновява и стимулира въображението. Изисканите и елегантни форми, използваните висококачествени материали и майсторската изработка, превръщат новия SL роудстър в едно истинско произведение на изкуството със собствен стил.

Коментирай