Renault Megane R.S. 280 к.с.

Още по-хот-хеч baby

С всяка изминала година, спортистите на Renault ме изумяват. В добрия смисъл на думата! Чудесни двигатели, а вече и трансмисии, прекрасно пътно поведение и още по-чудесно ускорение. Е’валата бе Renault, е’вала baby.

Renault е първата автомобилна марка, която предлага завиване на четирите колела 4CONTROL в хот-хеч сегмента. 4CONTROL предлага на шофьорите по-добра пъргавина, маневреност и прецизно управление на волана като позволява на задните колела на автомобила да спомагат при завиване чрез електродвигател, монтиран на задната ос. Инженерите на Renault Sport са калибрирали специално системата, за да доведат поведението на автомобила до нови граници благодарение на изключителна пъргавина и стабилност при завиване с по-висока скорост.

Шаси и екстериор
Клиентите на новия Mеgane R.S. ще могат да избират между шаси Sport, което комбинира по-добро пътно поведение и комфортна возия за ежедневна употреба или шаси Cup, разработено да достави максимално удоволствие и пътно поведение на писта.
Отпред новата по-широка броня включва сплитер тип F1 за насочване на въздушния поток, задействане на топлообменниците и охлаждане на двигателя. Цялостната ефективна визия на новия Renault Megane RS е вдъхновена от F1. Именно това го прави толкова оригинален, разпознаваем и екстравагантен.
Системата за независимо окачване на предния мост е напълно преработена. Новият диференциал с ограничено приплъзване, предлаган за шаси Cup и произведен от Torsen, е снабден с променлив коефициент на блокировка при ускорение и спиране, за да подобри сцеплението и прецизността на предното окачване.
Спирачната система е снабдена с нови дискове Brembo с диаметър 355 мм и двукомпонентни чугунени и алуминиеви дискове, които се предлагат като допълнително оборудване за шаси Cup.

Интериор
Както отвън, така и отвътре новия Megane R.S. впечатлява със своя стил и дизайн. Седалките са тапицирани в специална алкантара и кожа. А върху предните седалки е изписано и самото лого R.S. Специалната черна тапицерия на тавана и червените релефни шевове допълнително подчертават спортната осанка на новия R.S.

Двигател и трансмисии
Напълно новият турбокомпресорен 1,8-литров двигател с 280 к.с. на новия MEGANE R.S. е създаден специално от алианса Renault-Nissan, разработен в сътрудничество с Renault Sport Racing. Благодарение на нашите умения, придобити във Формула 1, конструкцията на цилиндровата глава е променена, за да запази енергията, генерирана от мощността на двигателя.
Новият RS се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия и автоматична EDC. Предавките и на двете кутии са перфектно оразмерени за постигане на оптимални резултати. Ходът на скоростния лост на механичната кутия е скъсен. Усеща се по-спортен и е оптимизарано времето за смяна на предавките. Добре стои в ръката, а като свикнете с него няма да ви се иска да го пуснете.

Моето мнение
Перфектният хот-хеч, baby. Става за семеен автомобил, а също и за писта, дори и шаси Sport. С него може да си молувате и ходите на пазар, а също и да мъкнете буркани с лютеница от село. Както си решите, новият Renault Megane RS е наистина практичен във всяко едно отношение. Но най-важното, за което е създаден, е да ви доставя максимално удоволствие  на пътя.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 1798
Мощност, к.с. 280
- при, об/мин 6000
Въртящ момент, Нм 390
- при, об/мин 2400-4800
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна механична скоростна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Спирачки
- отпред вентилирани дискове
- отзад дискове
Гуми и джанти
- отпред/отзад 245/35 R19
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4359
Широчина, мм 2058
Височина, мм 1447
Междуосие, мм 2669
Маса, кг 1407
Резервоар, л 50
Обем багажник, л 384 - 1247
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 255
0-100, сек. 5,8
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 9,1
- извънградско 6,1
- комбиниран 7,2
CO2, г/км163

Коментирай