Dodge Charger SRT8 Super Bee

Опасната пчела

автор: 
Снимки: 

Такова размятане става по пистата с формата на осмица, че се налага да гледам през пътническия прозорец, за да видя на къде се движи колата. На правата се изстрелвам, докато 6,4-литровия Hemi на Super Bee-то си раздира гърлото от рев. Скачам на спирачките и носът потъва върху предните гуми, а ауспусите си правят гаргара. Рязко наляво и предницата захапва асфалта, а задницата скача настрани сякаш я е страх от оранжевите конуси. По средата на 60-метровия завой стъпвам здраво на газта, колата се напряга и пушекът започва да се извива от задните гуми.

Геройските изпълнения продължават почти до момента, в който димът ще привлече вниманието на пожарната. Доста време мина, преди да поискам Charger - аз дори не харесвам големи коли. Преди няколко месеца карах пълната гама автомобили с SRT8 на Willow Springs Raceway и останах впечатлен, но не и убеден. Настройката на шасито беше впечатляваща, а 470-те “коня” и 640-те Нм въртящ момент действаха като ритник в задницата на колата. Въпреки това цялото нещо не го чувствах като наследник на мускулестите коли. Пакетът Super Bee слага всичко на мястото си, превръщайки бързия лъскав автомобил за пътуване в свирепия звяр, какъвто е предвиден да бъде. Например кожената тапицерия е премахната. В опита си да създадат интериор на световно ниво за стандартния Charger SRT8, Dodge правят кола, която нито може да се мери с европейските си конкуренти, нито се придържа към мускулестите си корени. Super Bee обаче уцелва баланса идеално, отърсвайки се от луксозните кожи, замествайки ги с черен плат с жълти линии и лого на Super Bee на седалките. Кормилото от SRT8 се запазва, но навигационната система е премахната, за да се намали цената. На нейно място има чувствителен на допир екран, не по-голям от този на смартфон, през който се настройва климатикът, аудио системата и връзката с телефона. Други глезотии също отпадат, което води до 45 кг по-ниското тегло на Super Bee. Премахнато е отоплението на предните и задните седалки - носете яке като ви е студено. Няма да получите държачи за чаши с подгряване и изстудяване - щом хората през 60-те са оцелели и без “Starbucks”, значи и вие можете. Сбогувайте се с аудио системата с 19 говорителя Harman/Kardon - ауспусите са по-добри от пищялките. Няма да забележите дори, че липсват светодиодните лампички за четене - това е кола, а не библиотека. Липсват и други екстри в интериора, но защо да продължаваме да ги изброяваме?

Активното окачване е на Bilstein (ADS), което позволява амортисьорите да бъдат регулирани с натискането на бутон. Макар ADS да изглежда добре на хартия, никога не почувствах нужда от по-меко окачване по време на нормално каране или по-стегнато докато тествам. Изглежда, че промяната се отплаща и с повишената бързина на колата, тъй като Super Bee е малко по-бърза от последното SRT8. Super Bee може да бъде забавено от липсата на 20-инчовите ковани джанти, които са заменени с лети такива. По-евтините и тежки джанти пак са с по пет разцепени спици и запазват гумите Goodyear Eagle F1 Supercar с размер 245/40. Това ни довежда до една важна мисъл, касаеща всички SRT8-ци. Ускорението на Super Bee е впечатляващо, от 0-100 км/ч е за 4,4 сек., а четвърт миля се минава за 12,8 сек. (със 180 км/ч). Един добър комплект лепкави гуми е възможно да скъси времената с няколко десети от секундата. Това, разбира се, ще бъде за сметка на щуротиите, които описах в началото на това ревю. В този си вид Super Bee дрифти с огромна лекота.

Charger SRT8 Super Bee не е за всекиго.Някои клиенти все пак биха предпочели комфорта и глезотиите на стандартната кола, но аз без замисляне бих грабнал Super Bee и със спестените пари бих купил задни гуми.

2012 Dodge Challenger SRT8 Yellow Jacket
Challenger, достоен за пчелното жужене

През далечната 1969 г. Dodge създават концептуален Challenger с името Yellow Jacket, който обикаля по автоизложенията. Той е бил двуместен със сваляем покрив в стил “targa”. Макар този детайл да не се запазва по време на производството, много други елементи се пренасят в серийния Challenger. За 2012 г. Dodge възкресяват името Yellow Jacket, но този път колата ще бъде въведена в производство със същите спецификации като тази, изложена на автошоуто в Los Angeles. На практика това e напудрен Challenger SRT8, чиято ограничена серия ще предлага черен кожен салон с жълта окраска, същите 20-инчови лети алуминиеви джанти като на Super Bee и отличителна странична линия, емблеми и буквено означение Yellow Jacket. Под капака е същият 470 к.с. 6,4-литров Hemi V-8 SRT, който феновете познават и обичат. За разлика от Super Bee, Yellow Jacket получава 6-степенна ръчна скоростна кутия с ултрамъжкарския скоростен лост във формата на дръжка на пистолет. Yellow Jacket също така се очаква да е оборудвам с повече от стандартните екстри, включително навигация и активно окачване. С други думи - това е пакет в ограничена серия, подобно на SRT8 392. Според някои хора Dodge ще конструират 1000 броя от този автомобил като единственият им цвят ще бъде жълт (Stinger Yellow). Цената още не е обявена, но очакваме да бъде малко по-висока от на стандартния Challenger SRT8, което означава към 50 000 долара.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см6424
Мощност, к.с.470
- при, об/мин6000
Въртящ момент, Нм640
- при, об/мин4300
ТРАНСМИСИЯ
5-степенна автоматична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпред и отзадНезави- симо с пружини и аморти- сьори ADS Bilstein
Спирачки
- отпред и отзадвентилирани дискове
Джанти9х20
Гуми245/45 ZR20
ГАБАРИТИ
Дължина, мм5088
Широчина, мм1886
Височина, мм 1478
Междуосие, мм 3053
Маса, кг 1980
Резервоар, л 74
Обем багажник, л 462
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 280
0-100, сек. 4
РАЗХОД, л/100 км
- градско17
- извънградско10,2
- комбиниран14,9
CO2, г/км360

Коментирай

прочети още