Новата 4MATIC на Mercedes-Benz

Голяма част от автомобилите на Mercedes-Benz са оборудвани с новата 4х4 система на марката. Новият 4MATIC се комбинира със 7-степенна автоматизирана скоростна кутия с двойни предавки. Благодарение на системата с двоен съединител, превключването на по-висока или по-ниска предавка се извършва изключително бързо и без загуба на теглителна мощ. Предаването на мощността към задната задвижваща ос се осъществява посредством компактен агрегат Power Take-off Unit (PTU), който е напълно интегриран в основното задвижване и получава смазочното си масло от него. В сравнение с конкуренти системи, при които отклонението се реализира посредством отделен компонент със самостоятелен смазочен кръг, се наблюдават значителни предимства по отношение на теглото.

Намаленото тегло на системата 4MATIC се постига не само благодарение на PTU. Към допълнителните мерки спадат още компактното изпълнение на задния диференциал, индуктивно закалените задни полуоски и карданите с намалена маса. В сравнение с версиите за задвижване на всички колела при конкурентите, теглото на системата 4MATIC е с до 25 % по-ниско.

Системата 4MATIC се активира на принципа „толкова често, колкото е необходимо, и толкова рядко, колкото е възможно“. Това означава, че когато има необходимите предпоставки, компактните модели със задвижване на всички колела се движат в изключително икономичния режим само с предно предаване. Когато ситуацията на пътя изисква, въртящият момент се предава и към задния мост. Връщането към режим на предно задвижване става също толкова бързо. С тази стратегия Mercedes-Benz отговаря успешно на две основни изисквания: оптимизирана енергийна ефективност, съчетана с максимално динамично пътно поведение и сигурност.

Коментирай

прочети още