Range Rover Evoque

Младокът

На тазгодишния автомобилен салон в София видяхме много нови премиери. Една от тях, която се радваше на огромен интерес, бе новото попълнение в гамата на Range Rover – Evoque. Дойде момента, в който и ние се срещнахме очи в очи. Evoque може да ви прави компания, както за официални бизнес срещи, така и за лов на пресен дивеч в “тилилейските” гори.
За толкова кратко време успя да се наложи на българския пазар и да впечатли българските журналисти до степен, достатъчна, за да го изберат в категорията 4х4 автомобил на България за 2012 г.

wer

Новият Range Rover Evoque се предлага с два 2,2-литрови дизелови двигателя, с мощност 150 к.с. при версията само с предно предаване и 190 к.с. при варианта със задвижване 4х4. Бензиновият двигател е нов 2,0-литров агрегат с турбокомпресор и непрекъснато впръскване на горивото с мощност 240 к.с., който работи в комбинация с 6-степенна автоматична скоростна кутия.

Нашият тестов модел е 2,2-литров турбодизел със 190 к.с. Към него се присъединява и 6-степенната автоматична трансмисия, която прави вашето пътуване незабравимо, но в добрия смисъл на думата. Смяната на предавките става безшумно и плавно, дори и при механичната скоростна кутия. Плюс за нея е по-бързото ускорение от 0-100 км/ч. При тази версия автомобилът се чувства повече като VW Golf R, отколкото компактен 4x4.

И все пак това не го прави по-малко проходим. Успяхме да качим Evoque на места, на които само високопроходими автомобили с надпис Made in Russia биха се справили. Неравностите ги преодолява спокойно, а на вас ви остава само да се насладите на приятното усещане от пътуването.

dfgjh

Агресивният дизайн на машината намира своето място и в окачването, което е много стегнато. Това дава добра връзка на шофьора с пътя и носи удоволствие при спортно каране, но ако возите пътници на задната седалка, е добре да обмислите с каква скорост ще минете през легнали полицаи.

Пътниците могат да се наслаждават на природата през огромния стъклен панорамен покрив. Отзад има място за 3 човека, на които ще им бъде съвсем спокойно и приятно, без да си пречат един на друг. Достатъчно място има и в багажника (575 л), чийто обем при сгънати задни седалки достига 1444 л. Това е съвсем достатъчно, за да поберете стадо диви прасета, в случай че сте на лов и точен стрелец.

При високи скорости и неравности на пътя новият Evoque се държи стабилно. За това се грижат и най-различните системи за сигурност, с които е оборудван. В това число е и системата против преобръщане Roll Stability Control (RSC), която е неразделна част от ABS и Automatic Traction Control (ATC) системите. Също така има и електронно разпределение на спирачното усилие или така наречената Electronic Brake force Distribution (EBD) система. Тази система прилага различно спирачно усилие на колелата, в зависимост от скоростта и натоварването като изцяло е съобразена с пътната обстановка. Не липсват и системи като Emergency Brake Assist (EBA) и Dynamic Stability Control (DSC).

Всички тези системи за сигурност осигуряват пълна безопасност на шофьора и неговите пътници.

Никога не съм харесвал нощните пътувания, но с Evoque усещането е приятно. Адаптивните светлини следват всяко едно завъртане на волана като осветяват пътя в детайли.

Интериорът е луксозен, елегантен и в същото време спортен. Двете предни седалки са тип Recaro, облечени са в черна кожа, зашита с бели шевове. Интериорните светлини са с меки нюанси, дори и около дръжките на вратите. Интересното тук е включването на светлините, които се намират точно над вас. Те се пускат с едно леко докосване, нещо като touch control-а на вашия телефон. Може смело да твърдим, че Evoque е наблъскан с най-новите технологии измислени някога от човека. Но за всяко нещо си има цена, която тук стартира от 68 000 лв. с ДДС.

Range Rover – Evoque. Дойде момента, в който и ние се срещнахме очи в очи. Evoque може да ви прави компания, както за официални бизнес срещи, така и за лов на пресен дивеч в “тилилейските” гори.
 в гората
Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см2179
Мощност, к.с.190
- при, об/мин3500
Въртящ момент, Нм420
- при, об/мин1750
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна автоматична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредMcPherson
- отзадТорсионна греда
Спирачки
- отпред300 мм вентилирани дискове
- отзад302 мм вентилирани дискове
Гуми235/55 R19
ГАБАРИТИ
Дължина, мм4369
Широчина, мм1966
Височина, мм1605
Просвет, мм212
Междуосие, мм2660
Маса, кг1675
Резервоар, л58
Обем багажник, л575
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч195
0-100, сек.8,5
РАЗХОД, л/100 км
- градско7,9
- извънградско5,7
- комбиниран6,5
CO2, г/км174
ЦЕНА, с ДДС
68 000 лв.

Коментирай

прочети още