Mk IV - не остарява

Toyota Supra Mk IV е една от най-големите икони в света на тунинга. В наши дни, обаче, най-честия тунинг по тези коли се ограничава до слагане на нови джанти, смяна на броните и конверсия към единично турбо. Не, че има нещо лошо в това. Все пак не е трудно да направиш красив мод на тази класика, а пък всички знаят колко бързи са тези коли на драг пистата, когато са модифицирани добре. Какво, обаче, се случи с по-мераклийски моднати коли? Какво стана с хората, които разчупват стереотипите, без да прекаляват? Майкъл Суето е един от тези малко хора, които искат от тяхната Supra нещо повече от това, което е възприето като стандарт в тунинг общността.

Майкъл не е скорошен в областта на модифицираните автомобили. Първите си стъпки в тази насока той прави в университета. "Винаги съм бил запален по автомобилите, но навлязох в дълбоките води, когато стажувах в Auto Meter Products в университета", разказва Майкъл. "Присъствах на състезания на NHRA пистата за драг, на мероприятия като Formula DRIFT и Hot Import Nights в лицето на специалист по техническа поддръжка. Възможността да работя рамо до рамо с едни от най-големите професионалисти в автомобилните спортове и състезателни екипи на световно ниво ми даде съвсем нова перспектива и страст към автомобилната индустрия". В рамките на няколко години Майкъл става собственик на няколко интересни тунинговани автомобила. "Имал съм Ford Taurus SHO с 5-степенна скоростна кутия от 1993 г., Subaru STI от '05, Lexus IS300 от 2001 г. и Mercedes C63 AMG от 2009 г.", казва Майкъл.

"Винаги съм имал на сърце Supra Turbo Mk IV с 6 скорости", спомня си той. "Когато най-накрая намерих Supra в перфектно състояние на малко километри и без грам тунинг, прелетях 1600 км, за да я купя. Още преди да я взема знаех, че ще я модифицирам здраво. Големите ентусиасти не купуват тези автомобили, за да ги оставят непроменени. Още преди да ми доставят колата, вече имах джанти, изпускателна система, всмукателни колектори и амортисьори с пружини. После обърнах внимание на външния вид на колата, включително и на интериора. Накрая си поиграх с поведението на колата като й сложих едно турбо, AEM ECU, горивна система Sound Performance, съединител RPS Carbon и други допълнителни модификации. В рамките на месец, от както имах колата, вече бях изкарал 450 “коня” от колата! Няколко месеца по-късно, взех Subaru STI и в рамките на една година не промених нищо по Supra-та. След като продадох STI-ката, имах време да обърна внимание на Toyota-та. Отделих следващата година и половина само на нея."

Колата на Майкъл стои много изчистено като един добре завършен продукт. Боята е освежена в цвят OEM Jewel Green - по-рядко срещано металиково зелено, което пасва на колата отлично. Няма да намерите някакви извънземни форми от боди китове или графики от винили. Майкъл предпочита фините модификации, които подчертават красивите форми на оригиналната кола. Новият капак с въздушни отвори и предна броня от Modellista Designs дават достатъчно агресивен вид на колата и се сливат идеално с праговете, които стоят толкова изчистено, че незапознат човек може да ги обърка със заводски. Огледалата Ganador изглеждат перфектно - това е още един от детайлите, които не са натрапчиви, но са добре дошли заместници на оригиналните. Отзад довършителният детайл на цялостната визия е карбоновото антикрило от Rod Millen Motorsports.

Интериорът е издържан в стила на екстериора - изчистен и със спортна визия. Комплектът седалки Sparco Monza стоят на място в този салон. Щеше да е хубаво Toyota да слагат такива. Волан Sparco замества обемистия заводски вариант. Опора за коланите на Sparco спомага за правилното им монтиране, за да може Майкъл и пътниците му да са в безопасност. Няколко малки измервателни уреда са финалните щрихи на интериора на Supra-та - все пак Майкъл не обича да се изхвърля.

Окачването и спирачките на колата също са на високо ниво - сложен е пакет StopTech с още по-големи дискове спрямо оригинала. Разбира се, сложени са по-добри накладки и маркучи с обшивка от неръждаема стомана. Окачването е с TEIN Flex амортисьори с пружини с модул за регулиране на твърдостта на окачването от купето. 18-ки джанти CCW Classic стоят отпред и отзад като задните са 29 см широки, за да поемат годните за шосе гуми за драг.

Майкъл е решил да мине по отъпкания път и да сложи единично турбо HKS T51 SPL на заводския мотор 2JZ-GTE. Под капака може да се нагледате на полирани части. Двигателният отсек запазва функционалността си, без да бъде изцяло окастрен. Всмукателният колектор на Virtual Works изглежда страхотно на мястото на заводския и предоставя подобрен път за въздуха към агрегата. За впръскването на горивото се грижат инжектори на Precision с дебит от 1000 см3 и горивна релса на Sound Performance, контролирани от AEM EMS и Tru-Boost контролер. Изгорелите газове се изкарват през изпускателна система HKS V-band, 10 см поръчкова тръба и титанов ауспух. След всичко направено, колата предоставя над 800 к.с. на задните колела.

С платформа като Supra-та на Марк, няма граница на модификациите. Много е важно да знаеш от къде да почнеш и какво искаш да започнеш, проект като този. "Удивително е, че заводската 6-степенна скоростна кутия и диференциал издържат на над 3 пъти по-голяма мощност", размишлява Майкъл. "Моята цел беше да имам над 800 “коня” на колелата и в крайна сметка го постигнах. Моята Supra има 835 к.с. на колелата при 29 psi."

"Главната цел на моя проект беше да създам най-добрата улична кола като използвам максимално много заводски части", казва Майкъл. Може да се каже, че е постигнал и тази цел и това е добра новина за тези от нас, които са се притеснявали, че вече няма такива коли по улиците.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
2JZ-GTE, 835 к.с. - 7250 об/мин
Турбина HKS T51 SPL
Blow-off Tial
Интеркулер GReddy
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна механична скоростна кутия
Двудисков карбонов съединител на RPS
Маховик Chromoly
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
Амортисьори с пружини TEIN Flex
Стабилизираща щанга Cusco
Спирачна система
- отпред и отзад - 4-бутален кит StopTech с големи дискове с накладки на AXXIS Ultimate и Hawk HPF
Джанти
- отпред - 10,5х18 CCW Classic
- отзад - 11,5х18 CCW Classic
Гуми
- отпред - 285/30 R18 BF Goodrich KDW2
- отзад - 315/30 R18 BF Goodrich Drag Radial
ИНТЕРИОР
Седалки Sparco Monza
Оборотомер TRB
Волан Sparco
ЕКСТЕРИОР
Преден капак и броня
Modellista Designs
Прагове Do-Luck
Антикрило Rod Millen
Motorsports

Коментирай