VW Golf 4 GTi Imola Edition

Мечтите на децата

На всяко американско дете се казва, че ще стане президент като порасне. Това може и да е потенциална цел, но всъщност, това ли е начинът да размечтаеш едно дете в днешно време? Кой изобщо иска тази работа?

Много по-добре е да казваме на децата, че могат да бъдат всичко, което пожелаят и ако работят усърдно и се задържат в училище, някой ден могат например да имат собствен юбилеен VW Golf GTI Imola Edition. Този подход помага на Дилан Бърбън да постигне важна цел в живота си и да се чувства доволен от това.

Шегата настрана, Дилан Бърбън е собственикът на този Golf. Той си пада по модификациите и ги взима доста насериозно. Доказателството се крие под навъсения капак от Jetta/Bora на неговия IY20AE GTI. От долната му страна ще видите графитите, които гласят "manifest destiny/ясна съдба". Дилан казва: "Посланието, което целях, беше, че аз постигнах своята мечта - от притежаването на колата до модифицирането й, точно както аз исках."

Не всеки харесва Golf IV с предница на Bora, но Дилън намира това за основна черта, която характеризира неговия проект

Дилан не копира ничии идеи. Не всеки харесва Golf 4 с предница на Bora, но той намира това за основна черта, която характеризира неговия проект. "Относно предницата от Bora, всичко тръгва от заводската броня до по-навъсения капак, изрязаните калници и ксеноновите фарове от Bora. Всичко е направено точно както аз исках", казва Дилан. "Тези модификации открояват колата и оформят визията, която имах наум още от началото." За по-завършен вид предницата получава и допълнителен спойлер под предната броня OE GLI.

Подобно на повечето тунинг ентусиасти Дилан знае, че всичките яки детайли ще загубят чара си, ако колата няма убийствени джанти. Гледайки мащабно на проекта, Дилан се спира на BBS RSII двукомпонентни (от две части) джанти - 8,5х18 отпред и 10х18 инчови отзад. Но точно тези джанти са трудно откриваеми в този важен за Дилан момент. Липсата им на наличност не го отказват от избора му. Той решава да чака докато се появят и грабва първите налични. След покупката им идва ред и на гумите. Джантите са обути с нископрофилни Nankang 215/35 R18 отпред и 225/35 R18 отзад.

В съвременната VW тунинг общност класата на колата силно зависи от стойката й върху бруталните гуми. Все повече тунери избират въздушното окачване като начин да постигнат перфектната стойка. За това машината получава Bagyard Bomber отпред и Firestone въздушни възглавници за задната част. Това въздушно окачване се управлява от Easy Street дигитален контролер, който се намира в купето на автомобила. Специален компресор на Viair има за цел да напълни 20-литровия въздушен резервоар.

Макар въздушното окачване да не е рядкост, първите опити на Дилан показват по весел начин, че задачата не е изпълнена само с монтирането на комплект пружини. "Завърших монтажа късно през нощта", разказва той, "и реших да изкарам колата за пробно кръгче. Това, което не знаех обаче, беше, че съм оставил маркучите прекалено дълги и около четири пресечки надолу по пътя чух непогрешимия звук от изпускането на въздух. Бързо отбих на един паркинг и се прибрах пеша. Едва сутринта можах да се върна до колата и да сменя маркучите!"

Работата по външния вид не завършва с предницата от Bora. Освен новата броня, капак и калници, Дилан добавя заводско 25АЕ задно антикрило от TDI и опушени стопове Hella Magic Color. Отделно Дилан боядисва средните колони с черна перла Black Magic. Финалният щрих са няколко ръце цветен лак върху жълтата основа Imola.

Под капака се крие 1,8-литров GTi двигател. Той е ъпгрейднат с Unitronic stage 1 софтуер и поръчкова изпускателна система. Сложени са пластмаси от Audi S3, покриващи акумулатора и разширителния съд за антифриза - отново боядисани в жълто. Цялата бояджийска работа е свършена от Дилан, който всъщност е бояджия по професия.

В интериора заводските Recaro седалки са претапицирани - отстрани с черна кожа, а в центъра с “мачкано кадифе”. Задната седалка е премахната и на нейно място е сложен паркет, покриващ компресора и резервоара за въздушното окачване.

Макар да е доволен от колата си, Дилан признава, че тя далеч не е завършена. "Ще продължавам да я модифицирам докато я имам", казва той. "Колата никога няма да е готова докато не реша да я продам. Постоянно търся нещо ново, но за момента най-голямо удоволствие ми носи карането".

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
1,8 л. 20V турбо, 4-цилиндров
Софтуер Unitronic stage 1
Изпускателна система
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна механична скоростна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпред - Въздушно окачване Bagyard Bomber
- отзад - Възглавници Firestone
Въздушен компресор Viair 20-литров резервоар за въздуха
Спирачна система
4-бутални Rotora
Накладки Rotora
Джанти
BBS RSII
8,5х18 и 10х18
Гуми
Nankang NS-II
215/35 R18 и 225/35 R18
ЕКСТЕРИОР
Заводска броня от Bora
Лайстни от Bora
Фарове E-code с лупи от биксенон на Mercedes E55
Баласти Hella
Изрязани предни калници
Предна решетка JOM
Преден спойлер OE GLI
Заден спойлер OE 25AE TDI
Опушени стопове Hella Magic Color
Багажник на покрива Thule
ИНТЕРИОР
Претапицирани седалки Recaro
Поръчков паркет
Контролер на окачването Easy Street

Коментирай