Volkswagen up!

up! мания

Трябваха ми само два дена, за да се пристрастя към новия модел на Volkswagen – up!. Всъщност се оказа, че автомобилът не е никак малък и маломощен. Не му липсват и екстрите, които сме свикнали да срещаме само при автомобилите от по-горен клас. Това е автомобил, с който човек лесно свиква, бързо се привързва и трудно се разделя.

Откакто се разделих с “мъника”, усещам някаква празнота вътре в мен. За отрицателно време се привързах към него, а и усетих, че и той към мен.
Малкият автомобил всъщност се оказа доста голям. Нека започнем с вътрешното пространство. Интериорът е просторен и предлага качествени материали и сглобки. Отпред мястото между шофьора и пътника до него е повече от достатъчно. Не си бутате лактите, когато се засечете по едно и също време да си слагате коланите. Пространството отпред е повече от задоволително и за по-дълги хора. В началото се притеснихме, че на хората отзад ще им бъде тясно, но напразно сме се притеснявали. Както се изказа наш колега – ”Има място за целия китайския народ”. Шегата настрана, но предните седалки изобщо не притесниха никой от пътуващите отзад по време на теста.
Много ми хареса навигацията в up!. С нея може да следите пътя през цялото време и при слизане от автомобила може да си я вземете със себе си. По дисплея също така може да наблюдавате разходът, колко километра още можете да изминете с оставащото ви гориво, температурата навън и още много други пикантни данни. Дисплеят е “touch screen” и лесно се борави с него.

Успяхме да се налюбуваме на up! в града. Трицилиндровият бензинов агрегат се справя страхотно в подобни условия. Разходът с четири човека в най-натоварените часове на деня по улиците на София ни втрещи – само 5,8 л/100 км, а дори не се е налагало да го ухажвам (up!) и да му галя педала за газта.
Не трябва да се притеснявате от факта, че няма къде да паркирате “малкия” разбойник. Автомобилът заема почти толкова място, колкото Smart. Паркирането с маневрения up! става лесно като детска игра и за първи път ми беше кеф да правя това свещено действие.
Най-интересна ми беше реакцията на колегата до мен, когато за първи път се наложи да изпреварим автомобил по магистралата. Не вярвахме на очите си, че up!, в ситуация на изпреварване, притежава качества на голям и мощен автомобил. Хора, не се бъзикаме с вас! Този сладур изпреварва безпроблемно. С 1,0-литров трицилиндров агрегат и мощност 75 к.с., 130-те км/ч по магистралата не се усещат, а разходът повече от страхотен. Тестовият ни екземпляр отчете разход на магистралата 4,5 л/100 км, при това с четирима човека и много малко багаж. С 35 литровия резервоар на up!, ще може да изминете повече от 600 км. През това време ще се наслаждавате на меко возене и приятен звук, идващ от аудио система, на която може да пуснете и любимите си mp3 парчета.

Дизайнът на up! е наистина впечатляващ. Нямаше човек, който да не се загледа в нашия тестов модел. Смело може да твърдим, че в това отношение дизайнерите са надминали себе си. Задният капак е изцяло от стъкло и се затваря плавно и леко, без да се налага да използвате сила при затварянето му. Летите джанти допълнително подсказват за изтънчения вкус на творците от VW. Има опция да поръчате вашия up! с други джанти, цветове и ниво на оборудване.
Е кажете ми, как да не каже човек едно огромно “Браво” на инженерите на VW, които са конструирали малък по размери автомобил с огромно вътрешно пространство и поведение на пътя като на Porsche.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см999
Мощност, к.с.75
- при, об/мин6200
Въртящ момент, Нм95
- при, об/мин3000-4300
ТРАНСМИСИЯ
5-степенна механична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредНезависимо
- отзадНезависимо
Спирачки
- отпредвентилирани дискове
- отзадбарабани
Джанти5,5x15 Spoke
Гуми185/55 R15
ГАБАРИТИ
Дължина, мм3540
Широчина, мм1641
Височина, мм1489
Междуосие, мм2420
Просвет, мм144
Маса, кг929
Резервоар, л35
Обем багажник, л251-951
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч171
0-100, сек.13,2
РАЗХОД, л/100 км
- градско5,9
- извънградско4,0
- комбиниран4,7
CO2, г/км108
ЦЕНА, с ДДС
19 390 лв.

Коментирай

прочети още