Opel Insignia 4x4 Turbo

Лъвски намерения

Винаги съм предпочитал за дълъг път да пътувам с голям и бърз автомобил. Скоростта не се усеща, комфортът е на високо ниво и ако двигателят е от икономичните, определено, сте уцелили най-якото превозно средство на света.
Точно преди седмици с такъв автомобил пропътувахме разстоянието от София до Хисаря за по-малко от час и половина. Миротворец ли, да-да!! Признавам си, грешни сме.

Новият Opel Insignia се предлага като седан с 4 врати, хечбек с 5 врати или Sports Tourer комби. И в трите варианта на модела, на ваше разположение са следните пакети на оборудване - Essentia, Edition, Sport и Cosmo. Всеки от тях е внимателно проектиран, за да създаде своя собствена атмосфера. Всъщност, Opel Insignia е наследникът на Vectra, и въпреки успеха й в края на 20 век, Insignia е достоен наследник на модела. Продажбите и до ден-днешен продължават да растат, а самата Insignia печели сърцата на много хора с качествено изработения интериор, модифицираното окачване и голяма гама от екологични двигатели. Също така, от компанията предлагат и задвижване на четирите колела.

Тестовият ни модел е оборудван с 2,5 литров бензинов агрегат с максимална мощност от 250 к.с. и задвижване тип 4х4. Двигателят разполага във всеки един момент с турбина, чиято сила се усеща най-вече от 3000-4000 оборота нагоре. Този тип двигател изпъква със своята мощност, динамика и икономия на гориво.

Визията на Insignia не се различава от стандартната версия. Джантите са по-спортно изглеждащи, а в задната част на седана има лого "turbo 4x4" и допълнително монтирани два ауспуха.

Вътре Opel Insignia 4x4 Turbo, впечатлява с високо ниво на оборудване, седалките са спортно ориентирани, комбинирани с оранжеви шевове. Има наличие и на хромирани елементи. Истинското удоволствие идва, след като седнете зад волана на автомобила.

За отличното пътно поведение, основна роля играе въртящият момент на системата на адаптивното задвижване 4x4. Електронният диференциал с ограничено приплъзване, определено знае как да си върши работата. В случая системата 4х4 дава стабилно ускорение при максимално сцепление. При нормални условия, предните колела са тези, които осигуряват сцеплението, за да се постигне добра икономия на гориво. При рязък старт или ускорение в завой, променливото разпределение на мощността отпред и отзад създава усещането за преобладаващо задно предаване. Електронният блокиращ диференциал на задния мост, пък насочва въртящия момент към това колело, което има най-голяма нужда от него. 

Двигателят и шасито също са ключов момент за доброто представяне на автомобила при едно по-екстремно каране на пътя. В случая от Opel са предвидили система тип FlexRide, която дава възможност за избор между спортно и комфортно шофиране. При спортния режим окачването е значително по-твърдо, но автомобила е много по-стабилен на пътя. Освен това, в екстремни ситуации FlexRide автоматично регулира амортисьорите, за да осигури максимална безопасност и контрол във всеки режим на шофиране. 

Двулитровият турбо двигател с 250 к.с. ускорява малко по-бавно, но стигне ли по-високи обороти, става доста напечено. Този автомобил не е предназначен за драг, но с право може да се нарече - „Господарят на пътя”. Километрите изобщо не се усещат и ако не внимавате, това може да ви навлече сериозни неприятности. Ако карате внимателно ще останете наистина впечатлени от средния разход на гориво. Нашият екип не се сдържа да кара автомобила дълго време икономично и докарахме разход не особено приятен. Opel Insignia е автомобил, с който не трябва да се щади гориво, като ще е Цар – да е Цар.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 1998
Мощност, к.с. 250
- при, об/мин 5300
Въртящ момент, Нм 400
- при, об/мин 2400-3600
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна механична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване4x4, HiPerStrut с адаптивни амортисьори FlexRide
Спирачки
- отпред и отзадвентилирани дискове, спирачни апарати Brembo
Гуми245/45 R18
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4829
Широчина, мм 1854
Височина, мм 1496
Междуосие, мм 2736
Маса, кг 1503
Резервоар, л 70
Обем багажник, л x498
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 243
0-100, сек. 7,7
РАЗХОД, л/100 км
- градско 6,4
- извънградско 11,5
- комбиниран8,3
CO2, г/км 194
ЦЕНА, с ДДС
от 53 570 лв.

Коментирай

прочети още