Honda Civic 2,2 i-DTEC

Космически забивки

Събудих се от ярка светлина, която бързо изчезна. Остана само звука от работещ двигател. Часовникът показваше 03.00 ч. през нощта. Станах бавно от леглото и се насочих надолу по стълбите, направо към гаража, от където идваше шума. Ярката светлина отново се появи и идваше направо от вън, промъквайки се под гаражната врата. Отворих вратата и...

Не можах да повярвам на очите си, пред гаража беше елегантно спряла, със завъртени колела на една страна, новата космическа Honda Civic. Определено това не бе автомобил, правен от човешка ръка. Формите й, двигателят, интериорът... всичко по нея бе в детайли изваяно. Личи си, че е правена с много любов и мисъл. Тя бе вперила ксеноновите си очи направо в мен. Аз се позасрамих, надигнах лява вежда и измърморих тихо под мустак - време е за тест драйв.

Ехх какво нещо са хубавите “мокри” сънища за един мъж, а когато те станат реалност, всичко това се превръща в една сладка сбъдната мечта. Всичко това, обаче, не бе само сън. И ние от VS AUTO успяхме да се наредим на опашката и да хванем коня здраво за юздите и да го поведем, за да покаже своите възможности.

Новата Honda Civic определено е вълнуващ, екстремен и икономичен автомобил. Казват, че за разработването му са били нужни цели четири години. Всичко в него е проектирано от “А” до “Я”. Окачването и управлението, изцяло новите материали, присъстващи в интериора, новият дизайн и аеродинамиката. Всичко било обмисляно предварително дълго време, за да се получи този невероятен резултат.

Като цяло, новият Civic усъвършенства недостатъците на предния модел и доразвива силните страни на своя предшественик, като го изстрелва на още по-високо космическо ниво. Автомобилът е един от най-добре представящите се в сегмента по ниво на вредни емисии. Още повече, че новият Civic е с поведение и форми като на извънземно. Смея да твърдя, че уикенда ми с него бе един от най-вълнуващите през тази година.

Новият Civic се предлага с три агрегата: 1,4 и 1,8-литрови бензинови двигатели и 2,2-литров дизелов. И трите двигателя са куплирани с 6-степенна механична скоростна кутия, Eco Assist и нова технология за контрол на подаването на гориво. 1,8-литровият бензинов двигател ще се предлага и със специално проектирана за модела 5-степенна автоматична трансмисия. Но сега ние ще обърнем внимание на 2,2-литровия агрегат, който от общо трите агрегата се оказа най-икономичен и пъргав. Той предлага мощност от 150 к.с. при 4000 об/мин и максимален въртящ момент 350 Нм.

Една от главните цели на инженерите при конструирането на двигателите и трансмисиите е оптимизирането на динамичните характеристики и подобряването на цялостната ефективност, което от своя страна ще доведе до много по-ниски експлоатационни разходи. При разработката на деветото поколение на Civic, екипът на Honda се е съобразил с ключовите постижения на настоящия модел и не само ги е запазил, а дори е усъвършенствувал тези му качества. Конструкторите създават нов емоционален външен дизайн, който, обаче, изненадва и от гледна точка на простор и многобройни практични функции. Новият Civic притежава и значително по-добра видимост и по-добър комфорт за водача и пътниците в автомобила.

Не е лесно да се създаде автомобил, който да ти доставя истинско удоволствие от шофирането. Цифровото табло е разположено пред водача и по този начин информация като скорост, обороти и разход на гориво са точно пред очите ви, като не ви се налага да отвличате внимание от пътната обстановка. Интериорът предлага огромно вътрешно пространство. Задните седалки предлагат широк спектър от конфигурации, с които хитро може да аранжирате пространството около себе си. С едно просто движение седалките се повдигат или сгъват и лесно се фиксират в избраното от вас положение. Сгъвайки се в съотношение 60:40, те създават много възможности за побиране на багаж с различни размери. А със сгънати задни облегалки багажното пространство достига до изумителните 1210 л.

Автомобилът се управлява много лесно, а стартирането на двигателя е като детска игра. Това става посредством Start бутона, без да ви се налага да търсите ключ. Новият Civic се държи стабилно на пътя и при натискане педала на газта, бързо и лесно се измъквате от завои.

За сигурността може да кажем, че в купето са разположени 8 въздушни възглавници, включително и такива тип “завеса”. DWS системата следи за налягането в гумите и уведомява за понижаването му в някои от тях. Иновативно решение се оказа и системата за намаляване риска от инциденти - CMBS. Тя има зе цел да следи препятствията на пътя. Ако открие такива, CMBS ще ви предупреди, за да предприемете незабавни мерки. Системата може да отбие скоростта на автомобила, но не и да предотврати евентуален удар.

Хареса ми и адаптивният автопилот (ACC - Adaptive Cruise Control), който автоматично поддържа зададената скорост и дистанция между вас и предния автомобил. Сензорът е поставен в предната решетка и следи постоянно разстоянието и контролира дистанцията чрез автоматично регулиране на скоростта или спиране, ако автомобилът се приближи твърде много.

Други интересни системи, този път за икономия на гориво, са Idle Stop и Eco Assist. Idle Stop има за цел да пести гориво и да намали вредните емисии. Тя работи като изключва двигателя, когато автомобилът е спрял, например на светофар, и го стартира автоматично, когато натиснете съединителя. Eco Assist е система за допълнителна икономия на гориво, която също така променя цвета на дисплея, за да покаже ефективността от вашето шофиране. Когато спрете или ускорите рязко, дисплеят се оцветява в синьо. Ако шофирате плавно и икономично, цветът се променя в зелен.

Има още едно нещо, което допринася за икономичността на новия Civic. Той ви помага да шофирате по-ефективно, без дори да подозирате това. При дизеловия вариант отворът на предната решетка се затваря плътно при по-високи скорости, това намаля въздушното съпротивление и подобрява икономията на гориво.

Оптимизирането на аеродинамиката довела до много радикални промени във външния вид на автомобила. Резултатът е очарователен нов дизайн, който значително се откроява от останалите коли на пътя.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 2199
Мощност, к.с. 150
- при, об/мин 4000
Въртящ момент, Нм 350
- при, об/мин 2000-2750
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна механична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредMcPherson
- отзадзаден мост със стабилизиращи щанги
Спирачки
- отпред и отзад4 бутални спирачни апарати
Гуми225/45 R17
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4300
Широчина, мм 1770
Височина, мм 1440
Междуосие, мм2595
Маса, кг 1487
Резервоар, л 50
Обем багажник, л 467
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 217
0-100, сек. 8,5
РАЗХОД, л/100 км
- градско 5,2
- извънградско 3,9
- комбиниран 4,4
CO2, г/км 115
ЦЕНА, с ДДС
49 990 лв.

Коментирай

прочети още