BMW 320d Efficient Dynamics

Изкушението

След BMW JoyDrive Tour 2012, за който писахме подробно в предишния ни брой, останахме приятно впечатлени от поведението на един чисто нов модел на марката, а именно BMW 3-та серия. Веднага след култовото събитие успяхме да отмъкнем една бройка от “Камор Ауто” и я “поразходихме” насам-натам за нашата рубрика “Насаме”. Останахме очаровани от близката ни среща.

Какво за вас е изкушението? За хората, които обичат шоколад, това е да седят пред пълна купа с шоколадови бонбони и да не могат да ядат от нея, защото някой им е забранил. Като например личния ви лекар, заради високите нива на захар в организма ви. За VS AUTO изкушение са новите автомобили, които излизат на пазара. Веднага се нареждаме на опашката и се молим търпеливо денят за тест драйв да дойде по-бързо.

Новото BMW серия 3 наистина бе едно чудесно изкушение за целия ни екип, на което се отдадохме с удоволствие. BMW 3 е роден победител във всяко едно отношение. Първото нещо, което ни направи впечатление в новия модел, е изцяло обновената предница. Връзка между скосените в горния край двойни фарове, които се сливат с широката бъбрековидна решетка, веднага се забелязват и отличават новото BMW 3.

Дизайнът на 3-та серия винаги е олицетворявал атлетичност, модерен дух и елегантност. При новата серия вие ще може да избирате между три дизайнерски линии – Modern, Sport и Luxury. Във всяка една от линиите, част от екстериора се пренася и в самия интериор, като говорим основно за цветовата гама на моделите.

Тестовият ни модел е с уникален по характеристики двигател. 320d Efficient Dynamics Edition е 4-цилиндров дизелов двигател с Twin Power Turbo. Крие мощ в сърцето си от 163 к.с. и 380 Нм въртящ момент. Този тип двигател със сигурност ме спечели. Агрегатът поставя нови стандарти по отношение на разход на гориво, вредни емисии и мощност. Този тип двигател ускорява от 0-100 км/ч за 8,0 сек. и изразходва средно (по наши данни) около 6,3 л/100 км при CO2 емисии от 109 г/км. В града при режим Sport, този тип двигател дава разход 7,7 л/100 км, при това с постоянно тормозене на педала на газта.

Няколко пъти минах разстоянието от София до “Златните мостове” с новото BMW серия 3. Удоволствие ми доставя да управлявам автомобил със задно предаване по завоите. Представянето на новата тройка по такъв път надмина всичките ми очаквания. Този автомобил е с електронно управляеми амортисьори, които се настройват според стила на шофиране и пътната настилка. Тяхната реакция може да се управлява чрез бутона за промяна на режимите на двигателя и окачването. Адаптивното спортно окачване може да снижи автомобила с 10 мм, което, по никакъв начин, не се отразява на удобството в автомобила. Всъщност вие може да избирате между три режима на шофиране – Eco Pro, Comfort и Sport. И при трите ще усетите драстична разлика в поведението на двигателя и окачването.

Воланът също има думата при по-спортни изпълнения на пътя. Функцията Servotronic намалява необходимостта от въртене на волана при завиване. При малък ъгъл на завиване управлението осигурява стабилно движение в права посока с много голяма прецизност.

Всеки клиент по желание ще има възможността да си поръча към своето ново BMW 3, 8-степенна автоматична скоростна кутия с функцията Start/Stop. Финното редуване на осемте предавки, които са оптимизирани за работа с новите Twin Power Turbo двигатели, увеличава удобството и намалява разхода на гориво.

Интериорът на нашия тестов модел не бе едно от най-прекрасните неща в него. Серийната тапицерия “Move” в цвят антрацит и интериорни лайстни в сребрист мат, не ми допаднаха. Но по-високите изпълнения са повече от приятни. Новото BMW 3 разполага серийно с множество места за съхранение на багаж, две поставки за чаши в средната конзола, както и джобове във вратите с място за бутилки до 1 л. Спортният кожен волан се оказа изключително удобен и приятен на допир.

По ваше желание, респективно зад волана, може да се добавят пера за ръчно превключване на скоростите.

Ако се чудите кой от новите модели на BMW да си купите, ние от VS AUTO горещо ви препоръчваме новата 3-та серия.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 1995
Мощност, к.с. 163
- при, об/мин 4000
Въртящ момент, Нм 380
- при, об/мин 1750-2750
ТРАНСМИСИЯ
8-степенна автоматична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредMcPherson
- отзадСпирални пружини
Спирачки
- отпред и отзадвентилирани дискове
Гуми205/60 R16
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4624
Широчина, мм 1811
Височина, мм 1429
Междуосие, мм 2810
Маса, кг 1490
Резервоар, л 57
Обем багажник, л 480
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 230
0-100, сек. 8,1
РАЗХОД, л/100 км
- градско5,2
- извънградско3,6
- комбиниран4,1
CO2, г/км109
ЦЕНА, с ДДС
65 800 лв.

Коментирай

прочети още