Nissan Juke Nismo

Инженерна мисъл

ТЕСТ от брой 25

През 1988 г. дебютира първата Nissan състезателна кола, базирана на роудстъра Saurus, която участва в едномарковия шампионат. На следващата година идва дебютът на автомобил, който представя Nismo пред по-широката публика, както в Япония, така и пред милионите фенове на автомобилния спорт по целия свят - легендарният Nissan Skyline R32.

Преди близо 50 години на инженерите на Nissan им хрумва простата идея да опитат да засилят продажбите чрез автомобилния спорт - те монтират мощен двигател в обикновен японски седан. Осъзнавайки потенциала на творението си, те започват усилена работа за производство на 100 екземпляра, за да отговорят на стриктните хомологационни правила.

Едва ли тези новатори осъзнават какво са стартирали. Тяхната страст към състезанията ги довежда до неуморните часове извънреден труд по конструирането на конкурентен автомобил, а резултатът от това е раждането на легендата Skyline. И така, духът на Nismo се появява за пръв път.

Nismo в Европа

С добре установена репутация за иновации в японския моторен спорт, за пръв път Nissan пренася своето спортно наследство на пътя в Европа.
Европейското представяне на Nismo стартира с Juke, записвайки първата глава от серийното производство на Nismo, който ще лансира гама от модели, възползващи се ДНК-то в моторния спорт и инженеринг, усъвършенстван на пистата. Следващият поред, който ще се възползва от Nismo преработката, ще бъде 370Z, който ще влезе в продажба по-късно през 2013 г.

Екстериор

В сравнение със стандартния Nissan Juke, най-очевидната разлика е в предната част, която вече е по-ниска и разчита на по-агресивен дизайн. За мен, Nismo означава подобрен дизайн, динамика и по-спортно управление. Името произлиза от Nissan Motorsports International Co. Ltd и в автомобила са "инжектирани" оригиналните елементи от спортната ДНК на марката. За клиентите на Juke, които искат да изпъкват сред тълпата с ярко откроим и индивидуален автомобил, Nismo моделът ще предложи именно това.

Инженерите на Nissan и Nismo са разработили нов аеродинамичен пакет, осигурявайки на Juke още по-ефикасен, динамичен и мощен дизайн. Новият модел предлага по-ниски предна и задна броня, и странични прагове, плюс модифицирана радиаторна решетка и спойлер над багажника, който гарантира по-добър контрол на въздушния поток. Тези модификации засилват аеродинамичното притискане и по този начин подобряват бързината на автомобила.

Nissan Juke Nismo се предлага в три зашеметяващи екстериорни цвята - сребърно сив, перлено бял и черен металик. Всички са с червени странични огледала и минаваща в долната част на автомобила червена ивица.

Поведение

Поведението на Nissan Juke Nismo на пътя е за аплодисменти, особено, когато минавате през маршрути като Искърското дефиле или прохода Петрохан, като, за съжаление, вторият маршрут е като лунната повърхност, и тестът ни по това трасе мина не така интензивно, както се очаква. И все пак влизането в завои с Juke Nismo е едно невероятно изживяване. Държи се като R32 подготвен за финална дрифт битка.
Стилните 18-цолови лети джанти с нископрофилни гуми Continental Conti Sport Contact 5 225/45 R18 предлагат по-добро сцепление и допълнително подсилват излъчването на Juke на пътя.

Мощност

Под предния капак е тунингована версия на 1,6-литровия двигател на Nissan с директно впръскване на бензина и турбо компресор. Мощността е увеличена от 190 к.с. на 200 к.с., а въртящият момент от 240 Nm на 250 Nm. Това не е голямо увеличение на мощността, направено без оглед на разходи или ефикасност, а фини подобрения, направени, за да се предложи на клиентите нещо повече, без да се компрометират емисии изгорели газове.

Ходова част

Ключ към излъчването на автомобила е и неговото подобрено динамично изживяване. Освен по-твърдите настройки на окачването и новите модификации по кормилното устройство, за по-спортно директно управление, e подобрен и контролът на сцеплението, което води до по-добра стабилност в завоите. Новият модел е оборудван с Torque Vectoring система (само 4WD моделите), споделяйки технологията с R35 Nissan GT-R. Клиентите могат да избират между 2WD модел с 6-степенна механична предавателна кутия, 4WD с безстепенна (CVT) трансмисия със 7-степенен механичен режим. В България се предлага само втората версия.

В момента се разработва по-динамична версия на Juke Nismo, която ще може да доставя дори още по-голямо удоволствие от управлението чрез уникална настройка на окачването и още по-висока мощност.

Интериор

За всички Nismo варианти, дизайнерската модификация продължава в интериора, където воланът, педалите, уредите, дръжката на скоростния лост и облицовката на вратите са с нов дизайн, подобряващ спортното усещане по време на шофиране. В този спортист са монтирани Nismo спортни седалки, тапицирани с велур и съшити с червен шев, осигуряващи по-голяма опора и комфорт на тялото в завой.

Динамика

4WD версията със CVT трансмисия се ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,2 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. Средният разход на гориво е 7,4 л/100 км, като вредните емисии СО2 са 169 г/км.
По време на нашия тест се оказа, че разхода на гориво е сериозен проблем за новия Juke Nismo. Разходът не падна под 9 извънградско. Установих, че кракът ми е бил доста тежък по време на тест драйва и все пак това не го оправдава.

Заключение

Като се абстрахираме от високия разход на гориво, смятам, че новият Juke Nismo наистина заслужава адмирации. Един от малкото кросоувъри, които се осмеляват да се държат на пътя като истински спортист от ранга на R32 и R33. Какво нещо е инженерната мисъл!

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см1618
Мощност, к.с.200
- при, об/мин6000
Въртящ момент, Нм250
- при, об/мин2400-4800
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна автоматична предавателна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредMacPherson
- отзадMulti Link
Спирачки
- отпредвентилирани дискове
- отзадвентилирани дискове
Гуми и джанти195/65 R15
ГАБАРИТИ
Дължина, мм4165
Широчина, мм1770
Височина, мм 1565
Междуосие, мм2530
Маса, кг1430
Резервоар, л50
Обем багажник, л207-786
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч200
0-100, сек.8,2
РАЗХОД, л/100 км
- градско9,8
- извънградско6,0
- комбиниран7,4
CO2, г/км169
ЦЕНА, с ДДС
54 500 лв.

Коментирай

прочети още