Nissan Skyline R34 GT-R V-Spec II

Годзила на хоризонта

Всеки свързва “Годзила” със страната на изгряващото слънце, където този митичен динозавър се е надигнал от морето на Япония, след като надушил аромата на суши, идващо от брега. Е добре де, малко прекалих, но дали наистина “Годзила” е съществувала, ще оставим вие да прецените.

Аз лично не вярвам в митове и легенди, които нашите предци са разказвали, и така от поколение на поколение. Дали, за да ни сплашат или поредния трик за развитие на туризма, не се знае, но едно със сигурност знам и то е, че Godzilla наистина съществува.
Историята на Алекс започва от Джакарта, столицата на Индонезия – световен мегаполис с население от 28 милиона души. Алекс Сантосо е горд собственик на Nissan R34 или както обичат да го наричат японците - Godzilla. „За мен Nissan R34 е последната стъпка в еволюцията на оригиналния Godzilla R32 GT-R. По тази причина R35 никога няма да бъде толкова добър, колкото R34, въпреки, че е по-бърз, по-прецизен и по-добре конструиран. Но не това е важното, само истинските притежатели и ентусиасти ще разберат какво искам да кажа”.

Ние напълно разбираме Алекс и одобряваме начина, по който той усъвършенства своя R34. Но преди да успее да остави и своята собствена следа върху този последен велик GT-R, Алекс е трябвало да открие достойния автомобил, върху който да осъществи замисъла си. „Търсех приличен R34 от 2004. Исках хубав екземпляр, който така и не се появи до 2006, когато братовчед ми сподели, че е забелязал един при частен вносител. Отидох да го огледам като си мислех, че е употребяван, но за мое учудване той беше само на 890 км. Имам предвид, че беше чисто нова кола! Платих депозита за него на следващия ден R34 вече беше мой.”

Производството на R34 официално завършва през 2002 г., а през 2003 Nismo получава разрешение от Nissan да разпространяват чрез дилърската си мрежа R34, така, че да могат да го използват като основа за 20 Z-Tune моделите, които да се продават в чест на 20-та годишнина на Nismo.

V-Spec II на Алекс е с агрегат Tomei Genesis RB28 под капака. Това е напълно достатъчно, за да разбие асфалта, докато тероризира улиците на Джакарта. Напълнен с внимателно балансирани ковани вътрешни елементи и с две ARMS B7660 турбини, заедно с цяла плеяда от модификации, сътворени от най-добрите сред най-добрите в японския тунинг, този много специален 2,8-литров, V6 двигател е достатъчно силен, за да съперничи на динозавъра си съименник и да обоснове цената си от $ 31 900. Това може да изглежда като много висока цена, но както Алекс обяснява: "Там, където живея е трудно да се намери някой, който разбира от двигател RB, така че реших, че е по-разумно да се обърна към хора, които, наистина, имат понятие от това, и Tomei Genesis е най-добрият вариант".

С чудовището на Tomei’s Genesis, криещо се под капака, се досещате, че този индоназийски звяр ще получи подобаващо агресивни подобрения отвън и отвътре. Но вместо да заложи на някакъв супер бодикит, Алекс отдава почит на уникалния произход на R34 като му даде здравословна доза Nismo тунинг. Като за начало има капак от въглеродни влакна, рядкостта на който, е доста изненадваща, имайки предвид цената му. Карбоновият елемент се запазва и във формата на лайсните на прозорците и на задния спойлер, заедно със страничните огледала Ganador и предпазителят за ауспуха Attain. Матираните черни 19-инчови Volk Racing TE37 джанти са в прекрасно съчетание с всички карбонови елементи. Предната броня, калниците, страничните прагове, LED стоповете и модификацията по задната броня, завършват екстериора и всичко това е дело на тунерите от Nismo.

Отвътре Алекс прави подобрения, но като цяло запазва изчистената линия на интериора. В интериора има титаниев скоростен лост и скоростомер, достигащ до 320 км/ч. Няма как да не забележим и оценим седалките Bride Stradia II, които са разработени от хипер леките и здрави материали карбон и кевлар. Тези “седящи” чудовища напълно отговарят на характера на тази Годзила.

Някои GT-R пуритани със сигурност са тъжни да видят един от изключително редките юбилейни Nismo V-Spec II подложен на каквато и да е модификация, но както Годзила може да каже, точно преди да срита Кинг Конг: „Ей, гледай, София Вергара по бикини!”. Точно така, ние оценяваме неподправената красота като тази на София, но GT-R-ите са създадени за тунинг и R34-ката на Алекс го доказва по всякакъв начин.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Tomei RB28 Genesis
2х турбо ARMS B7660
Интеркулер Type-R
Маслен охладител Trust
Воден радиатор Tabata
Горивна помпа Bosch
Филтри K&N
ECU A’PEXi Power FC
Инжектори 1000 см3/мин
Power Enterprise
ТРАНСМИСИЯ
Керамичен съединител
Маховик Ogura
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
Амортисьори TEIN MONOFLEX
Стабилизираща щанга HKS
Спирачна система
AP Racing
- отпредвентилирани дискове 355 мм с 6-бутални спирачни апарати
- отзадвентилирани дискове 330 мм с 4-бутални спирачни апарати
ДжантиVolk Racing TE37 10,5х19
ГумиYokohama Advan AD09 Neova 275/30 R19
ИНТЕРИОР
Спортни седалки
Bride Stradia II
ЕКСТЕРИОР
Карбонов капак Nismo R-Tune
Калници и предна броня NISMO Z-Tune
Странични прагове NISMO
Карбонови странични огледала Ganador
Дифузьор ARC

Коментирай

прочети още