Peugeot 508 II 1.6 PureTech (180 Hp) Automatic

Французинът с различни форми

Преди няколко месеца новото Peugeot 508 стана „Автомобил на годината“ за България. И има защо! Автомобилът предлага много повече за парите си, всяка една стотинка дадена за него си заслужава. Просто е невероятен!

Още помня денят, в който излезе на бял свят първото поколение на 508. Бях впечатлен от пътното му поведение. На дълъг път беше супер и разходът на гориво задоволителен. За съжаление Peugeot бяха сринати от факта, че не продаваха толкова добре, колкото очакваха. Най-важното, е че феновете го харесваха и именно това стимулира френската марка да изкара второ поколение на 508.

Днес ще ви представя новото Peugeot 508. Със своя снижен, динамичен силует, агресивна предна част и спортна осанка новото Peugeot 508 предвещава нова ера на спортен дух и елегантност. Скулптираните линии, предната решетка и новата светлинна идентификация на модела подчертават неговия изискан, дързък и новаторски дух.

Новаторство с i-cockpit
От Peugeot бяха твърде смели с решението да позиционират волана под уредите за следене. Това решение бе внедрено за първи път в 308 и 208 моделите. Воланът се пада идея по-долу към коленете и учудващо е удобен, а уредите точно над него. Така не отдалечавате погледа си твърде дълго от пътя. Удобно е признавам, но наистина не вярвах, че подобен тип разпределение ще се наложи в моделите на Peugeot. Просто ви трябва време да свикнете, а аз очаквам този тип разпределение да видим и в други автомобилни марки.
В кокпитът на Peugeot се чувствам малко като пилот на самолет. Или поне всичко ми прилича като в самолетна кабина. Уредите, светлините, самите бутони са по-различни и най-вече скоростния лост. Еййй много е як, честно. Превключването е като, че все едно давате тяга на двигателите на излитащ самолет. Много му се радвах през цялото време на теста.

Интериорът предлага удобство и по-добра видимост и всичко по автомобила може да следите върху 10-инчовия капацитивен сензорен екран с висока резолюция. Контролирайте автомобила и с върха на пръстите си чрез ‘Toggle Switches’ лостчетата - истинско удоволствие е на допир.
Дублирайте любимите си съвместими приложения на 10-инчовия екран чрез функцията Mirror Screen и зареждайте смартфона си в централната конзола.
За абсолютен комфорт във всякакви ситуации новият Peugeot 508 е оборудван с обгръщащи тялото седалки за водача и пътника отпред с етикет от AGRi, който удостоверява ергономичността и обхвата на регулиране. За оптимален комфорт изберете електроуправляеми, отопляеми седалки и функция за многоточков масаж.
За вашият допълнителен релакс в автомобила се грижи и премиум Hi-Fi аудиосистемата FOCAL, която може да се похвали с чисто и детайлно възпроизвеждане на звука. Оборудван с 10 високоговорители и най-добрите звукови технологии, новият Peugeot 508 разширява границите на Hi-Fi преживяването в автомобила.

Пътувайте напълно спокойно с помощта на 3D навигация с гласово разпознаване благодарение на услугите TomTom, които извеждат всички ключови събития за шофирането в реално време. С Peugeot i-Cockpit Amplifyi в новия премиум седан Peugeot 508 персонализирайте своя интериор и променяйте режима на шофиране спрямо настроението си благодарение на контролираното активно окачване. 
Новият Peugeot 508 се предлага с четири нива на оборудване - Active, следван от Allure, GT Line и най-високото GT. Всяко едно тях си има своя чар и предимства.

Високотехнологично оборудване
Най-готината новост, поне за мен в 508, е системата Night Vision – тя ви осигурява по-голяма видимост през нощта. Това всъщност е инфрачервена камера, която открива присъствието на пешеходци или животни пред автомобила за оптимална безопасност при шофиране. Изображението се извежда във вашето полезрение на цифровия инструментален панел заедно с предупреждение.

Двигатели и скоростни кутии
Новият Peugeot 508 се задвижва от най-новото поколение двигатели PureTech и BlueHDi, съответстващи на стандарта Euro 6.2. Налични са две бензинови версии, разработени въз основа на 1,6-литровия двигател PureTech. Дизеловите версии, разработени въз основа на 1,5-литровия и 2,0-литровия двигатели BlueHDi са 4. Нашият тестов модел е с бензиновия 1,6 л. двигател със 180 к.с. Оказа се гъвкав и пъргав двигател.
Новата автоматична скоростна кутия предлага бърза и плавна смяна на предавките. 508 може да бъде оборудван и с 6-степенна механична скоростна кутия, куплирана с двигателя 1,5 л. BlueHDi със 130 к.с.

Оценката
Както вече споменах, новият Peugeot 508 си заслужава парите до последната стотинка. Искаше ми се да има по-голямо разнообразие от оборудване, но и на това съм доволен. Компактният автомобил като поведение на пътя и разход на гориво е супер за класа си и определено си заслужава приза „Автомобил на годината“ за 2019 в България.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 1598
Мощност, к.с. 180
- при, об/мин 6000
Въртящ момент, Нм 250
- при, об/мин 1750
ТРАНСМИСИЯ
8-степенна автоматична скоростна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Спирачки
- отпред вентилирани дискове
- отзад дискове
Гуми и джанти
- отпред/отзад 215/55 R17
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4750
Широчина, мм 1906
Височина, мм 1404
Междуосие, мм 2793
Маса, кг 1420
Резервоар, л 62
Обем багажник, л 487
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 230
0-100, сек.8,3
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 7,2
- извънградско 4,4
- комбиниран 5,6
CO2, г/км 125
ЦЕНА, С ДДС
70 905 лв.

Коментирай