Nissan Juke R

Ексклузивно

Когато чухме, че Nissan правят Juke с двигател от GT-R, помислихме, че това е най-голямата първоаприлска шега. Оказа се, че не беше шега и след няколко месеца тестване Nissan Juke R направи официалния си дебют на пистата “Dunlop 24 часа” в Дубай. Ние не само го гледахме как изрива пистата, но можахме и да пробваме този фантастичен кросоувър.

Първото нещо, което ми направи впечатление е, че седалката е малко по-назад позиционирана, сравнение с на стандартния Juke. Тя е много по-удобна, въпреки състезателната си форма и петточковите колани, които те държат. След като се закопчах добре, натиснах същия стартов бутон, какъвто има и в GT-R и излетях за няколко обиколки по пистата.

Ускорението и звукът са идентични с последното поколение GT-R, но със завъртането на волана се усеща една пъргавост, каквато липсва при GT-R. Juke R е много по-жизнен. Чувства се пренасянето на тежестта, когато натиснеш спирачките. Първоначалният заход в завой е изключително отчетлив и бърз. Задвижването на четирите колела вършеше чудеса и малко по малко започнах да си позволявам да настъпвам по-здраво. Започнах да влизам в завоите все по-бързо и гумите винаги успяваха да задържат захвата си към асфалта. Безспорно преживяването е невероятно! Това е една от тези коли, с които като свикнеш, ще можеш да влизаш във всички завои с вратите напред.

Имаше няколко дълги прави по пистата, на които стигах до 210 км/ч преди да намаля скоростта. При силно спиране задницата доста олекваше и ставаше нервна. Няма го усещането за залепналост към пътя, което дава GT-R. Това, разбира се, идва от по-високия център на тежестта и скъсеното междуосие на Juke R. Не е нищо страшно, но определено ти привлича вниманието първия път. Този "ефект" допринася за по-пълното преживяване.

Ускорението от 0-100 км/ч става за 3,7 сек., а от 0-188 км/ч за 11,9 сек. и при това без включен контрол на старта. Ще попитате защо без контрол на старта ? Защото има само два екземпляра в света и искахме да намалим износването до минимум. По същата причина направихме само две обиколки по пистата. С контрол на старта ускорението до 100 км/ч е за около 3,5 сек.

От Nissan Technical Center Europe дават началото на проекта Juke R, но RML Motorsports са главно отговорни за създаването на тези две луди машинки. По думите на Майкъл Малок, който е един от мениджърите в RML (и е бивш състезател и главен тестов шофьор в RML), най-трудната част в проекта е да се събере всичко заедно. "Моторът на GT-R е голям и знаехме, че ще е трудно да го натикаме в малкия Juke. Друго предизвикателство беше скъсяването на междуосието с 25 см. Общата дължина на колата е идентична със стандартния Juke, но широчината е увеличена с 13 см. По-голямата широчина и по-раздутите калници придават много свиреп вид на Juke R, особено с черната матова боя, 20-цоловите джанти и раздвоеното задно антикрило.“

Juke R не е просто GT-R с купе на Juke. Огромно количество работа е хвърлено в адаптирането на големия битурбо V6 мотор на мястото на четирицилиндровия двигател. Изработени са изцяло нов под и преграда към купето (много по-здрави от заводските).

За разлика от стандартния модел, Juke R е двуместен като интериора е запазил пълната си функционалност. Това е перфектно съчетание между Juke и GT-R като ясно си личат детайлите от двата модела. Таблото е с 10 см по-близо до шофьора и има уредите на GT-R. Средната част на таблото е с около 3 см по-близо до шофьора, за да може дори след като се закопчае, да борави с всички копчета и екрана. Добавена е цялостна клетка, която не само допринася за сигурността, но и държи купето да не се усуква.

Една от важните задачи в проекта е била да се осигури достатъчно място за по-едри хора. Тъй като мястото за краката е смалено, заради по-големия двигател, е отделено специално внимание да се позиционират добре седалките и да се определи оптималният ъгъл на педалите. Доста елементи е трябвало да бъдат преместени, за да се сместят. Например климатикът е преместен в багажника.

Окачването е същото като на GT-R, но твърдостта е увеличена значително, за да се намали накланянето на купето. Всичко по Juke R трябвало да бъде по-твърдо и здраво, от колкото очаквали първоначално от RML.

Фактът, че Нисан са отделили времето и парите, за да позволят на лудите си учени и RML Motorsports да създадат Juke R говори много за компанията. Първо беше GT-R, който отнесе целия свят с поведението и цената си. Това е кола, която все още кара някои автомобилни производители да се почесват по главата в изумление от способностите й. Тогава, след откриването на Leaf - първата серийна изцяло електрическа кола, Nissan пускат Leaf Nismo RC - изцяло състезателна електрическа кола. И сега имаме и Juke R - най-въодушевяващата кола с емблемата на Nissan до сега. Определено може очакваме Nismo R/S версия на Juke в близкото бъдеще. Макар Nissan да твърдят, че двата Juke R ще са единствените, които ще бъдат направени, ние вярваме, че ще пуснат лимитирана продукция за най-големите мераклии и фенове на марката.

Коментирай

прочети още