BMW 435i Cabriolet

Coupe или Cabriolet?

Всъщност, отговорът на този въпрос е много простичък - въпрос на вкус и предпочитание е какво ще изберете. Аз, лично, предпочитам купето. Въпреки, че в модерния кабриолет го няма вече досадното свистене на вятъра, което сме свикнали да чуваме при по-старите кабриолети.

Още с появата си на пазара, 4-тата серия на BMW привлече моето внимание. Тази серия е някак по-специална от останалите модели на немската марка, тя е за друг тип хора, които търсят основно удоволствие от шофирането, хора, на които не им е проблем малкият багажник, и кой ще се „гърчи“ на задните седалки.

Дизайн

Атлетичният дизайн на новото BMW, серия 4 излъчва невероятно спортно присъствие. Ниската линия на покрива и устремената напред предница на автомобила му придават още повече елегантност. Бъбрековидната пред радиаторна решетка в черен гланц е вече по-ниска и широка и по този начин автомобилът изглежда още по-динамичен и агресивен.

Задната част също е толкова впечатляваща, колкото и предната. Добре обмисленият дизайн на автомобила се простира до задните светлини. С L-образната си форма, те хармонично се вписват в цялостното оформление на BMW, серия 4 и подчертават мощната му широчина. Динамичните спирачни светлини осигуряват и допълнителна сигурност: те светят по-леко при нежно натискане на педала и по-интензивно при рязко спиране.

BMW серия 4 се предлага в няколко линии: Modern, Sport и Luxury. В допълнение идва и по-спортно изглеждащия „М-пакет“.

Интериор

Цялостният дизайн на интериора е насочен главно към вниманието на водача за максимална ергономия и предлага спортна атмосфера. За да се постигне всичко това, при оформлението на интериора са използвани висококачествени материали, като например фина кожа Dakota в цвят Coral Red или атрактивни интериорни лайстни от фино шлифован алуминий. Всички уреди за управление са групирани около водача и ви осигуряват бърз и интуитивен достъп до всички функции.

Новото BMW серия 4 е оборудвано със спортни седалки, в които има интегрирани въздуховоди за топъл въздух. Те могат да се регулират индивидуално по височина и наклон и предлагат изключителна опора за тялото дори и при най-спортен стил на шофиране. Отзад пътниците също се радват на спортно усещане при шофиране, благодарение на интегрираните подглавници и комфортните седалки.

Пътно поведение

Нямам спомен да съм тествал автомобил на баварската компания и да съм останал разочарован от него. Новата 4 серия е податлива на занасяне при влизане в завой с висока скорост, но това е само, когато сте изключили някои от настройките на автомобила. Ако те са пуснати, обаче, шансът да ви занесе в завой е сведен до минимум.

Окачването може да бъде както твърдо, така и по-меко. Всичко зависи от това, какъв режим на шофиране сте избрали. На мен ми доставяше максимално удоволствие режим – Sport+, но бъдете внимателни с този режим - при него има вероятност автомобилът да занесе повече от необходимото и да ви изложи на опасност.

Двигател

Добре балансираният и тихо работещ TwinPower редови 6-цилиндров бензинов двигател на BMW 435i, впечатлява с особено внушителни технически данни. Мощността на 3-литровия агрегат предлага 225 кВт (306 к.с.) и максимален въртящ момент от 400 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 5,4 сек (автоматична трансмисия 5,1 сек, xDrive: 5,2 сек, xDrive и автоматична трансмисия: 4,9 сек). Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Средният разход на гориво е нисък, от 8,1 до 7,9 литра (автоматична трансмисия 7,4 до 7,2 л на 100 км, xDrive: 8,4 до 8,2 л, xDrive и автоматична трансмисия: 7,6 л) и позволява ниски емисии на СО2 от 185 г/км (автоматична трансмисия 169 г/км, xDrive 193 г/км, xDrive и автоматична трансмисия: 178 г/км). В случай, че изберете режима ECO PRO, всичко се насочва към максимална ефективност и в зависимост от индивидуалния ви стил на шофиране ви помага да намалите разхода на гориво с до 20%.

Нашата оценка

Чудесен спортен автомобил, който може да се ползва като ежедневен с минимален разход на гориво и вредни емисии. Малко скучен на пистата, но това е поправимо при версията М4.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 2979
Мощност, к.с. 306
- при, об/мин 5800–6000
Въртящ момент, Нм 400
- при, об/мин 1200-5000
ТРАНСМИСИЯ
8-степенна автоматична предавателна кутия - Steptronic
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпредMacPherson
- отзадMultilink
Спирачки
- отпредвентилирани дискове
- отзадвентилирани дискове
Гуми и джанти
- отпред225/40 R19
- отзад255/35 R19
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4638
Широчина, мм 2017
Височина, мм 1377
Междуосие, мм 2810
Маса, кг 1525
Резервоар, л 60
Обем багажник, л 445
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 250
0-100, сек. 5,4
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 11,4
- извънградско 6,2
- комбиниран 8,1
CO2, г/км 189
ЦЕНА, С ДДС
Coupe129 558 лв.
Cabriolet146 226 лв.

Коментирай

прочети още