Chevrolet Code 130R и Tru 140S

Chevrolet в бъдеще

Снимки: 

Една от най-големите автомобилни марки – Chevrolet, предприема стратегическа стъпка в своето развитие. В началото на тази година на Северноамериканското международно автомобилно изложение NAIAS 2012 (North American International Auto Show), марката Chevrolet представи две концептуални спортни купета. Те са предназначени да вдъхновят следващото поколение потребители, които да оформят бъдещите серийни модели.

Chevrolet винаги е защитавал стремежа на всяко следващо поколение към по-добро – това отбеляза президентът на General Motors за Северна Америка, Марк Рюс. "Tези два нови концептуални модели отразяват тази визия за новото поколение. Търсим път към най-актуалните мнения от страна на потребителите, вслушваме се в техните съвети и се обръщаме към тях по нови начини."

Според данните от последното преброяване на населението в САЩ, в страната има 80 милиона потребители, наближаващи 30-годишна възраст. Tе представляват 40 процента от днешните потенциални клиенти на нов автомобил и съвместно консолидират покупателна мощ в размер на 1 трилион щатски долара (781 милиарда евро).

През последната година, специалисти на марката Chevrolet осъществиха комуникация с много млади потребители в целите Съединени щати. На основата на получената от тях обратна информация, концептуалните модели на Chevrolet се опитват да отразят стилистиката и функционалните характеристики, които младите хора са пожелали да видят в своя бъдещ нов автомобил.

Първият концептуален модел на Chevrolet носи името Code 130R и представлява четириместно спортно купе с изчистен вертикален профил. Новото лаковото покритие тип металик с яркочервена тоналност е съчетано с матово златисто анодизирано покритие на колелата, а стилистиката на задвижвания от задните колела Code 130R отдава дължимото на богатата спортна традиция на марката.

Конструкторите на концептуалния Code 130R са предвидили съвместна работа на бензиновия турбодвигател и технологията eAssist. Посредством автоматично изключване на двигателя с вътрешно горене при спиране, възстановяване на излишната енергия при намаляване на скоростта и плавно разгръщане на въртящия момент при ускорение, тази концепция издига на ново равнище мерките за електрификация на автомобила. Така се осъществява оптимален баланс между динамиката на турбо технологията и икономичността.

Tru 140S е вторият концептуален модел на Chevrolet и представлява „достъпно екзотично” спортно купе с четири места и предно предаване. Каросерията хечбек с три врати е конструирана и оформена с идеята за привлекателен, но достъпен за мнозина спортен автомобил. Матово-бялото външно лаково покритие и спортните хромирани колела с емблеми с кръстосани флагове на Tru 140S му придават впечатляваща външност със самоуверено и екзотично излъчване с внушение за висока цена и бързина. Tru 140S използва аналогична технологична платформа с тази на Chevrolet Cruze и на революционния електромобил с възможност за удължаване на пробега Chevrolet Volt.

Създателите на Tru 140S искат да демонстрират в концептуалния модел технологии, типични за значително по-скъпи автомобили, като системата за директно впръскване на гориво и автоматична технология старт/стоп. Така се постига баланс между предимствата на двигателя с вътрешно горене и системите за електрификация с цел повишаване на качествената стойност на продукта и намаляване на разхода на гориво.

Концептуалните модели споделят качества, оценени високо от страна на младите потребители. Голяма част от тях са на мнение, че бъдещите автомобили трябва да притежават големина и функционалност на седан във формата на четириместно спортно купе, интериор с модерни технологични решения и удобства, интелигентни места за съхранение, WiFi-връзка, интеграция на смартфони чрез Chevrolet MyLink и head-up дисплей на челното стъкло. Средният разход от 5,88 л/100 км се постига благодарение на 1,4-литровия турбодвигател Ecotec с максимална мощност 150 к.с. И един от най-важните фактори - цени на евентуалните серийни версии между 20 000 и 25 000 щатски долара.

"Разбрахме, че младите потребители търсят функционалност, опакована в характерната за спортните купета естетика. Формите на Code и Tru намериха добър отзвук сред тази публика," отбеляза Франк Сосидо, директор на студията за авангарден дизайн на GM Северна Америка в Лос Анджелис, където са били разработени двата концептуални модела.

"Интериорите на двата концептуални модела в момента съществуват единствено в двуизмерна форма. Tова ни дава гъвкавост и свобода да продължим започнатата дискусия с потребителите и ще поощри диалога в процеса на развитие на моделите" – отбеляза Марк Рюс.

След изложението в Детройт, двата концептуални модела ще бъдат представени на основните автомобилни салони по света.

Коментирай

прочети още