Mercedes-Benz GLA 220d

Бижу с остри ръбове

Nota bene! 
Предупреждение за всички, които са свикнали да четат и гледат ревюта по българските, 99% от европейските и повечето от американските медии (carwow, edmunds, carbuyer, motortrend, whatcar, roadshow, Kelly blue book, autoguide, autoexpress, ams, autobuild, autogefühl driventowrite, centimetroscubicos, carfection, motorweek и още около 54 300 000 канала с автотематика в youtube): това ревю не е реклама и не всичко в него ще е “цветя и рози“ (WTF сякаш розите не са цветя…, а чакай, те са храст, ОК). Ние, от versusauto, не зависим от рекламодатели и нямаме причина да правим мили очички. Така или иначе сме и далеч от симпатични и трудно ни връзват.
 
Given all this, да започваме. GLA се води subcompact luxury crossover SUV и 3 от 4-те думи в това словосъчетание са верни.
 
 
SUBCOMPACТ – това го потвърждавам с две ръце и малка част от краката. Моят ръст е далеч под средния – 176 cm, и за да седна отзад, трябваше първо да скъся краката си от коляното надолу. Честно казано, отзад става само за хора от расата на джобните гаджета или някой хобит. Багажникът за сметка на това е по-голям от този на преките конкуренти – BMW X1 и Audi Q3. Колата е с малка площ на прозорците, което автоматично добавя задна камера в опциите. Ограниченият обзор и дебелите колони си имат оправдание – styling и safety. GLA определено впечатлява със своите 96% сигурност за възрастен пътник и 88% за дете в тестовете на EURONCAP. За сравнение тези данни при BMW X1 са 90 и 87%, а при Audi Q3 94% и 85% съответно.
 
 
LUXURY – absofuckinlutely – не си спомням кога за последно съм виждал алкантара на предното табло (върховете на пръстите ми още си спомнят с умиление същата такава по тавана на BMW 6 Gran Coupe от първото ми ревю, ох). Сглобката и материалите превъзхождат тези на конкурентите – е, има един ръб, който направо дялка. Бутоните и контролерите на Infotainment системата COMAND стоят стабилно. Няма гънещи се и скърцащи панели. Самият COMAND е последно поколение –  бърз е и интуитивен. За първи път ползвам тази Infotainment системата и без проблем набъзиках, каквото си поисках. Автомобилът може да се поръча с опционално панорамно покривче. Горещо препоръчвам, защото кабината е тясна. Друго нещо, което важно за лукса, е тишината. В GLA я имаш при движение с магистрална скорост. При ускорение 220 CDI е шумен.
 
 
CROSSOVER –  този термин обозначава, че превозното средство е микс между комби или хечбек и SUV. GLA е произведен на базата на A класа и като такъв е доста обран откъм размери в интериора. Стои по-височко спрямо нея, но не и спрямо преките конкуренти BMW X1 и Audi Q3. Нещо, което изненадва – в GLA се чувстваш като в спортен автомобил – бордовете на вратите са високи, A pillar-ът е супердебел и близко до главата. Управлението е приятно, директно. Без много feedback, но прецизно. Ако човек я кара по-агресивно по някой twisty Liulin mountain road, трябва да нанася често корекции. Колата е fun за управление, но е за предпочитане да се компресирате, преди да влезете в нея.
 
 
SUV – съвсем разбираемо е, че Mercedes-Benz искат да пласират GLA като SUV. 
Сегментът на малките SUV-та е толкова сочен, продажбите растат и скоро няма да спрат. 
Много от купувачите нямат нужда от повдигнат хечбек, но такава е модата. Предполагам, в цялата близо 20-годишна SUV истерия пръст имат и хората с нисък ръст. След появата на CLA, който върна Mercedes на върха по продажби сред „луксозните“ брандове и срина оценките за reliability и customer satisfaction, мантрата е такава – да намалиш залъка, от който човек трябва да се лиши, за да се докопа до емблемата с трите лъча. Много луксозни брандове го направиха и това е съвсем разбираемо. Инвестицията в такъв модел от R&D гледна точка е обоснована. Споделяш с други производители компоненти (Renault прави 1,5 и 1,6 дизеловите мотори A180d и A200d съответно), споделяш с партньори цели автомобили – Renault Twingo, Smart, Mitsubishi Colt, новата звезда Mercedes X Class и е братче/сестриче/друго на Renault Alaskan и Nissan Navara. Базовите модели на ниските класове са strip-нати откъм опции и за да навлезеш в човешко ниво на оборудване, трябва да си се бръкнеш надълбоко, някъде до бъбрека. 
 
 
Скромна присъда:
Ако човек е тръгнал да си купува Mercedes GLA, няма какво да го разубеди. Самите core values на тази марка са така проектирани, че да носят успокоение/гъдел на душата на определен тип хора и характеристиките на автомобила нямат голямо значение. В един момент, когато crowd source-натият дизайн достигне пълна степен на обезличаване, производителите трябва да се отворят и да продават само емблеми. Ще им излиза по-евтино. В крайна сметка това е основната им цел. 
 

 

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см2143
Мощност, к.с.177
- при, об/мин3600-3800
Въртящ момент, Нм350
- при, об/мин1400-3400
ТРАНСМИСИЯ
7-степенна автоматична трансмисия
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпред McPherson
- отзад Независимо Multi-link
Спирачки
- отпредвентилирани дискове
- отзадвентилирани дискове
Гуми и джанти
- отпред/отзад 215/60 R17
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4424
Широчина, мм 2022
Височина, мм 1494
Междуосие, мм 2699
Маса, кг 1520
Резервоар, л 56
Обем багажник, л 420
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 218
0-100, сек. 7.7
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 6.0
- извънградско 4.5
- комбиниран 5.0
CO2, г/км 130
ЦЕНА, С ДДС
79 855 лв.

Коментирай

прочети още