BMW M3

Адреналин в 10 секунди

Когато попитахме Марк Олсън, собственик на това великолепно BMW M3, какво е чувството да управляваш автомобил с 800 к.с. под капака? Той ни отговори: “Чувството е като да управлявам нормален автомобил, но с тази разлика, че във всеки един момент мога да я превърна в "машина за убиване””.

Марк е фанатик на тема BMW. Още от малък покрай баща си се обвързва с марката до степен, нетипична за един млад тийнейджър. Когато още е на 9 години, баща му купува Е24-ка Alpina 1978 г. от Германия. По нея били направени допълнителни модификации, в които участвал и самият Маркъс. Когато пораснал, първият автомобил на Марк бил жълто BMW E36 M3 Convertible, които бил негово притежание в продължение на 5 години. Навъртял му повече от 170 000 км и натрупал завидни умения и опит.

Но дошъл момент, в който трябвало да замени старото возило с нещо по-ново и бързо. Марк се спрял отново на BMW, но този път синьо E46 M3 Laguna Seca 2003 г. модел, с 6-степенна механична скоростна кутия, черен кожен салон и полирани алуминиеви джанти.

Първото нещо, което Марк прави като промяна по автомобила, е да замени джантите с по-големи. Той инвестира пари в лети джанти COR Concord с размери 8,5х19 отпред и 10,5х19 отзад. Те са боядисани в черно и синьо, за да отиват на екстериора. На джантите слага гуми Falken с размери съответно 245/35 R19 и 275/30 R19.

За екстериора Марк е краен и безкомпромисен. Той е на мнение, че това, което предлагат от BMW като визия за неговата M3-ка е напълно достатъчно. Поради тази причина го запазва с оригиналния му вид, само му добавя карбонов преден спойлер под предната броня и опушени фарове и стопове. Марк предпочел да инвестира повече пари в двигател, ходова част и спирачна система. Неговото желание било да създаде автомобил за драг, който да измине разстоянието 400 м от място, за по-малко от 10 сек. Никой не му повярвал, че той може да се справи с такава задача. Точно това още повече амбицирало младия шофьор.

За тази цел му помагат тунерите от Horsepower Freaks (HPF) в Портланд. Те приемат предложението да работят върху неговото BMW и така с общи усилия и старание постигат обща мощност на агрегата 800 к.с. Работата започнала от самата глава и голяма “игра” с цилиндрите, буталата са заменени с ковани. За проекта HPF подготвят 2 турбини, които работят с отработените газове. В проекта влиза интеркулер, входящ и изходящ колектор, инжектори с дебит 1200 см3/мин. Горивната система също е подобрена, а бобините за запалване са вече на Okada.

Работата започнала от самата глава и голяма “игра” с цилиндрите, буталата са заменени с ковани

След дълга и сериозна работа по двигателя дошъл ред и на окачването. Пружините и амортисьорите са Moton, които могат да се регулират във височина. Спирачните маркучи също са заменени с по-голям диаметър, за да могат да доставят нужното количество спирачна течност в апаратите с марка Brembo. Те били специално поръчани в цвета на колата.

В интериора също няма кой знае какви промени. Има само няколко допълнително монтирани измервателни уреда. Салонът се запазва същият и тук собственикът смята, че не му е нужна промяна. Единственото, което слага като допълнения е нова DVD система на Pioneer AVIC-Z110BT, говорители и усилвател.

За в бъдеще Марк планува за своя 10 секунден автомобил мощност от 900 к.с., а защо не и 1000 к.с. Желаем му го от сърце!

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
3,2-л 6-цилиндров 24v
Турбо кит HPF
Блок Darton
Ковани бутала и мотовилки
Електроника HPF
Горивна система HPF
Инжектори 1200 см3/мин
Бобини Okada
Маслена помпаVAC Motorsports
Уестгейт 44 мм Tial
Всмукателен колектор HPF
2 бр. изпускателен клапан HKS
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна механична
Диференциал OS Giken
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
Пружини и амортисьори Moton Clubsport
Спирачна система
- отпред - 355 мм вентили- рани дискове с 6-бутални спирачни апарати Brembo
- отзад - 345 мм вентили- рани дискове с 4-бутални спирачни апарати Brembo
Джанти
COR Concord
8,5х19 и 10,5х19
Гуми
Falken FK452
245/35 R19 и 275/30 R19
ИНТЕРИОР
DVD система Pioneer AVIC-Z110BT
Говорители Focal
Усилвател Pioneer

Коментирай

прочети още